Annons:

Gratis wifi är mycket viktigt tycker 52 procent

Så vill vi resa i sommar. Hotell- och resesöksajten momondo.se har nyligen genomfört sin årliga globala reseundersökning och analyserat sökdata.

Det är tydligt att Turkiet åter är på uppgång som resmål. Allra mest trendigt inför sommaren 2018 är Gazipaşa-Alanya som är säsongens snabbaste växande resmål bland de svenska sökresultaten, med en uppgång på hela 73 procent jämfört med föregående år.

Så vill svenskarna resa i sommar:

  • 44 % av svenskarna planerar en strandsemester 2018
  • 30 % av svenskarna föredrar generellt att spendera pengar på att resa
  • 42 % av svenskarna sparar regelbundet pengar för att ha råd med semester
  • 29 % av svenskarna föredrar att spara pengar på shopping under semestern, men bara 16 % väljer att spara pengar på sightseeing och utflykter
  • 61 % av svenskarna föredrar att bo på hotell
  • De tre viktigaste faktorerna när svensken ska välja hotell är följande: 1. Frukost ska ingå i priset (66 %), 2. Gratis wifi (52 %), 3. Hotellet ska ligga i nära anslutning till stranden (34 %).

Allt enligt ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.