Annons:

Fritidsresor klättrar förbi Ving

Fritidsresor har gått om Ving som den svenska researrangör med starkast varumärke. Det menar mediebyrån Mindshare som presenterar årets upplaga av Sveriges största varumärkesundersökning 3D.

Kartläggningen visar att Fritidsresors varumärke har störst tillväxtpotential och styrka. Jämfört med den senaste studien som gjordes 2004 har Fritidsresor ryckt förbi Ving till toppositionen. Ving ligger i stort sett kvar på samma nivå som tidigare, medan Apollo har dalat. Ett mindre bolag som gjort en markant förflyttning är nischarrangören Kuoni , som dock fortfarande betraktas som ett relativt okänt varumärke.
Även i fråga om kundlojalitet toppar Fritidsresor arrangörskategorin, det vill säga kunder som anser att bolaget är bäst i sin kategori. Nyare resesajter som Resfeber.se har enligt Mindshare en mycket positiv utvecklingstakt jämfört med charterbolage, trots att kännedomen fortfarande är låg.
En anledning till Fritidsresors framgångar kan enligt Mindshare vara den professionella hanteringen av tsunamikatastrofen.

Kommentarer är stängda.