Annons:

Fritidsresor återanvänder Mads Mikkelsen i höstkampanj

Fritidsresor har startat sin höstkampanj, där man återanvänder den uppmärksammade reklamfilmen med danska filmstjärnan Mads Mikkelsen. I dagsläget är nästan varannan vinterresa såld, vilket är i linje med förra årets försäljning.

Trenderna i vinterförsäljningen är att intresset för resor till Kanarieöarna och Mexiko ökar. Thailandsförsäljningen ligger kvar på samma nivå som förra året, då Fritidsresor ökade med 30 procent. Däremot går det trögare än väntat med återhämtningen av resor till Egypten.
– Vi har märkt att många avvaktat med att boka sina resor till Egypten, det är först nu efter sommaren som försäljningen börjar ta fart, säger Peter Hellström, informatör på Fritidsresor.
Förutom tv-reklamen med Mads Mikkelsen har Fritidsresor rullat ut banner- och printannsoner samt utomhusreklam.
– Nyheten är att vi investerat tungt i ett helt nytt bildmaterial, där minnesvärda stunder, ”Moments”, fångas på våra affärsmässigt viktigaste anläggningar och destinationer, till exempel Blue Village Si Kao i Thailand och Blue Star Club Dunas på Gran Canaria. Konsumenter är vana vid generiska bilder med stränder och människor som inte har med researrangören att göra, eller hotellbilder utan mäniskor. Hos oss ska det inte råda några tvivel om att ett visst ögonblick är fångat just på vår namngivna anläggning, säger kommunikationsdirektör Lottie Knutson.

Kommentarer är stängda.