Annons:

Fler anmälningar mot resebranschen i fjol

Allmänna reklamationsnämnden tog emot 8 procent fler anmälningar mot researrangörer 2010.

Antalet inkomna ärenden till Allmänna reklamationsnämndens reseavdelning ökade 2010 med 8 procent från 1 556 till 1 678.
 
Apollos nya ärenden halverades nästan i fjol, från 59 nya reklamationer 2009 till 30 stycken i fjol. Solresor minskade från 50 nya ärenden till 34, Ving från 92 till 60, Nazar Nordic från 24 till 9, Detur från 34 till 26 och Langley Travel minskade från 29 till 8 nya ärenden.
 
Antalet nya ärenden mot Fritidsresor ökade något från 38 till 43 och Airtours ökade från 12 till 25.
 
Antalet ärenden som har prövats där konsumenten fått helt eller delvis bifall minskade 2010 för Apollo, Fritidsresor, Solresor, Ving, Airtours och Langley. Detur hade lika många år 2009 och 2010 medan Nazar gick från 2 till 10 stycken ärenden där kunden fick rätt.

Kommentarer är stängda.