Egencia, som driver affärsresesegmentet inom Expediakoncernen, introducerar nu globalt wifi som en del av sitt Egencia Advantage erbjudande. Det innebär att affärsresenärer kan vara uppkopplade var de än är i världen. Egencia Advantage är ett globalt kundprogram med tjänster som ska ge affärsresenären olika typer av stöd under resan. Detta omfattar allt från tillgång till flygplatslounger, riskbedömning, visumhantering och nu även wifi. Egencia är den första affärsresebyrån som erbjuder sina resenärer säkert och pålitligt wifi genom erkända leverantörer.
– Kundnöjdheten är naturligtvis A och O för oss. Med den nya wifi-tjänsten kan affärsresenärerna vara produktiva under hela resan, något vi vet att de värderar högt. Egencia Advantage hjälper till att reducera kostnader samtidigt som det ökar produktiviteten, vilket gör det fördelaktigt både för företaget och de anställda, säger Michael Schüller, vd på Egencia i Sverige i ett pressmeddelande.
Enligt en undersökning från 2018 anser affärsresenären att det är väldigt viktigt att kunna vara tillgänglig för sina kollegor även när de är ute och reser. Samma undersökning visar också att kontakten med familjen är viktig på affärsresan. Egencia Advantage ger affärsresenärer wifi från fler än 300 mobil- och internetleverantörer och täckning i mer än 120 länder (däribland Sverige) – vilket är betydligt säkrare och mer tillförlitligt än öppna nätverk på flygplatser eller offentliga hotspot-erbjudanden. Egencias kunder och deras anställda kan köpa bärbara wifi-enheter till rabatterat pris via Egencia Advantage-programmet.
Egencia kommer att fortsätta lägga till olika samarbeten till Egencia Advantage. Så här långt innehåller kundprogrammet visumtjänster, säkerhet och riskhantering, kompensation vid förseningar, tillgång till flygplatslounger och wifi.