Annons:

Brostängning för Bridge

Researrangören Bridge blev inte långvarig i Sverige. På grund av för dålig lönsamhet kommer verksamheten att avvecklas under våren, bara två och ett halvt år efter lanseringen.

Kunderna tillströmmade inte i den takt som arrangören väntat. Det ursprungliga målet var 20 000 kunder. Men volymen under det senaste året har endast varit 8 000 kunder.
– Det krävdes volymer på upp mot 15 000 kunder för att få lönsamhet. Risken var att vi konkurrerade med oss själva och att Bridge tog kunder från våra lönsamma arrangörer, säger Christian Clemens, vd för Always, Spies, Trivsel och Bridge.
Nu väljer MyTravel istället att satsa på koncernens övriga två arrangörer av paketresor i Sverige, Globetrotter och Trivsel. En stor del av deras försäljning består av Bridges specialitet – resor till storstäder.
Samtidigt som svenska Bridge läggs ned startar MyTravel verksamhet i Finland, där koncernen inte har någon reguljärflygarrangör sedan tidigare.
Karin Starkman Ahlstedt
Fotnot: Bridge i Sverige är ett joint venture mellan brittiska Bridge och Always.

Kommentarer är stängda.