Apollo är först i Sverige med den här typen av regnstyrd annonsering som nu går på AdCityMedias LED-skärmar med full motion i Stockholm, Göteborg och Malmö. Väderprognosen kontrolleras i realtid via gps-positionering för varje reklamyta och de rörliga filmerna visas endast när prognosen visar nederbörd 0,1 millimeter regn och uppåt.
Skälet är enligt Apollo att det bokas fler resor vid dåligt väder.
– Vi vet ju att ressuget ökar när vädret här hemma är dåligt. Den ostadiga våren var tillexempel en av anledningarna till att vi, i juni i år, hade bokat cirka 20 procent bättre än föregående år. I denna kampanj pratar vi alltså med vår målgrupp då de är som mest mottagliga, säger Carina Kinnman, marknadschef på Apollo Sverige i ett pressmeddelande.
Visningarna kommer att fördelas jämt mellan de tre städerna. Om det exempelvis regnar mer i Göteborg kommer kampanjen att avslutas där tidigare där.
Kampanjen har utvecklats av AdCityMedia tillsammans med mediabyrån Scream och Apollo.
4 kommentarer