Annons:

Apollo inför etisk märkning av hotell

Apollo lanserar en etikmärkning av sina hotellanläggningar.

Genom ett samarbete med Travelife erbjuder Apollo ett etiskt märkningssystem av hotell. Apollo kan via samarbetet följa upp de etiska krav som gäller för samarbeten med hotell.
– Vad vi kan påverka är hur våra kunder väljer, på vilket sätt våra samarbetspartners jobbar och hur utvecklingen sker på destinationerna genom att våra egna hållbarhetskrav är väl integrerade i allt vårt arbete och att vi sedan gör systematiska uppföljningar, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.
Travelife graderar anläggningar genom självutvärderingar och granskningar av auditörer. Beroende på resultatet tilldelas hotellet en guld-, silver- eller bronsmärkning. Runt i världen har hittills 3 800 hotell genomgått självutvärderingen och drygt 700 av dessa har granskats. Apollo och Kuoni påbörjar de första utvärderingarna inom de närmsta veckorna. I första hand kommer hotell i Thailand och Egypten att granskas.

En kommentar

  1. leli: vad menas med etiskt märkningssystem av hotell