Annons:

Högt tryck på solresorna över jul och nyår i år: ”Vase Larsen-effekten”

I år var trycket på sol- och skidresorna över jul och nyår extra högt, säger Didrik von Seth, generalsekreterare för Svenska resebyrå- och arrangörsföreningen, till SR Ekot. Ett av charterbolagen som går bra är Apollo.  - Den senaste veckan har vi bokat 60 procent bättre jämfört med samma vecka förra året, skriver presschefen Clara Larsson i ett mejl till Travel News.

Populära resedestinationer är i princip redan fullbokade och så har det varit sedan efter sommarledigheten, menar han.

En teori till det höga trycket är att helgdagarna faller på ett sådant sätt att många kan få en lång sammanhängande ledighet.

– Black Friday 2019 var Apollos bästa försäljningsdag någonsin – och vi sålde cirka 40 procent fler resor jämfört med Black Friday föregående år. En så kallad Vase Larsen-effekt. Vi är stolta över våra kvalitativa produkter och vill FRAMFÖRALLT tacka våra engagerade medarbetare, skriver presschefen Clara Larsson i ett mejl till Travel News.

 

 

2 kommentarer

  1. Effe: Vad mycket effekter det finns nuförtiden ??
  2. Anonym: :) :) :)