De nya reklamfilmerna rullas ut i TV och digitalt under denna vecka.
Live a little!-konceptet handlar övergripande om att uppmuntra folk att bejaka sina impulser, att med semesterluft under vingarna testa något nytt, vare sig det handlar om att stå upp på surfbrädan, lära sig en fras på grekiska, smaka på en annorlunda maträtt eller att testa att göra absolut ingenting. Helt enkelt att efter sina egna förutsättningar våga leva lite
– Vi har jobbat med att få fram det genuina i resmålen för att lyfta opolerade semestersituationer. För att göra konceptet mer konkret har vi dessutom lanserat den vågade reseprodukten Live a little-resor till okänd destination, säger Annica Smith, marknadschef på Apollo.
Apollos Live a little-resor lanserades för första gången i våras och Apollos kunder visade sig vara mer modiga än väntat. Under lanseringsveckan såldes 660 procent fler Live a little-resor till destination okänd än resor till svenskfavoriten Mallorca.
– Apollo har idag ett stort utbud av upplevelseorienterade, äventyrliga och aktiva resor. Under 2020 kommer dessa att ta ytterligare plats i kommunikationen, säger Annica Smith.
De ny filmerna är framtagna av NORD DDB. Produktionsbolag Diktator, regi Anders Abrahamsson och foto av André Lindholm.
Se de nya filmerna här:
Mormor – https://youtu.be/1MtgGHCXWYg
Splash – https://youtu.be/N5Mst3yKTeY
Citron – https://youtu.be/YTLzIThk9Yc