Det innebär att Apollo ställer in alla avresor under denna period. Apollos kunder med en inbokad resa under dessa datum kan välja mellan att avboka med full återbetalning eller att boka om till en annan resa längre fram utan extra kostnad. Alla berörda kunder kommer att kontaktas av Apollo i turordning med information om avbokning, återbetalning eller möjlighet till ombokning.
Apollo uppmanar alla kunder som har en resa planerad under dessa datum att invänta information. Kunder med avresa de närmaste dagarna behöver inte bege sig till flygplatsen och deras resa avbokas automatiskt.
Nu fokuserar Apollo på att ta hand om kunderna och på ett ordnat sätt flyga hem de som redan är ute på resmålen. I de allra flesta fall kommer de att få åka hem med sin planerade flight. Om det skulle bli aktuellt att tidigarelägga hemresan så kommer kunder få SMS från Apollo med information och hjälp från guider på plats.
För inbokade resor längre fram i tiden än 14e april gäller vanliga av- och ombokningsregler om inte annat kommuniceras från UD.
– Detta är väldigt tråkigt både för våra kunder på plats på resmålen och de som inte kommer iväg på sin semesterresa. Vi gör vårt yttersta för att alla ska få så bra information som möjligt just nu, säger Erika Butterworth, Sverigechef på Apollo.