Annons:

Analys

Premium

Namnbytet är genial marknadsföring signerad Petter Stordalen

Travel News chefredaktör Viggo Cavling analyserar namnbytet från Friends arena till Strawberry.

Premium

Pinsamt hur flygbolagen pysslar med greenwashing

I allt från reklamkampanjer till PR-jippon framstår det allt oftare som att flygbolagen knäckt hållbarhetsnöten.…

Premium

Trendspaning: Så reser vi 2024

2022 var året då resornas gjorde comeback. 2023 blev året då de fullkomligt exploderade, med…

Premium

”Destination dupes” – en god trendidé som riskerar bakslag

En av årets restrender sägs vara ”destination dupes”, rena dubbelgångare att besöka i stället för…

Premium

Bistra tider väntar den svenska flygbranschen

2024 ser ut att bli ett tufft år för svenskt flyg: SAS säljs ut, BRA:s…

Premium

Norwegian blir snart större än SAS

SAS flög 22 miljoner passagerare i fjol. Norwegian flög 20,6 miljoner, men när de nu…

Premium

Katastrofalt tillbud för Boeing och branschen

Tillbudet med Alaska Airlines var det sista Boeing och flygbranschen behövde. Alla har väl sett…

Premium

Bättre flygplan öppnar nya långrutter

Ökad räckvidd och sug efter nya resmål får världens flygbolag att satsa på nya resmål.…

Premium

Trendspaning: Livet i städer förbättrades 2023 – men överallt hotar instabilitet

När Economist Intelligence Unit varje år rankar nära 200 städer i världen handlar det om…

Premium

Därför behöver AI-verktygen finslipas med mänsklig touch

2023 var året då upplevelsebaserade resor exploderade. Ingenting tyder på att det är på väg…