30SecondsToFlys teknologi förbättrar reseupplevelsen för GBT’s kunder geonom att ett ökat antal servicealternativ blir tillgängliga under resan. Förutom att kunna chatta live via Amex GBT mobilapp samt Apple Business Chat, kan resenärer initiera automatiserade serviceförfrågningar från de meddelandetjänster de föredrar. Genom att tillhandahålla testade AI-drivna självservicealternativ kompletterar tekniken den högklassiga service som GBT’s alla reseagenter tillhandahåller.
Gabriel Ayache, Director of New Business Ventures på GBT säger i ett pressmeddelande: “Många resenärer vill ha snabbheten och bekvämligheten som självbetjäningsservicen ger. Men samtidigt inger vetskapen om att våra reseagenter alltid finns tillgängliga en stor trygghet. 30SecondsToFly har utvecklat en banbrytande upplevelse för såväl resenärer som reseagenter som kommer optimera GBT’s serviceupplevelse och förbättra våra meddelandetjänster”.
Riccardo Vittoria, CEO på 30SecondToFly tillägger i ett pressmeddelande: “Vi anser att intelligent chatt är den nya standarden för service inom affärsresor. Vi är väldigt stolta att hjälpa till att driva detta i det stora perspektivet för GBT och glada över att bli en del av världsledaren inom affärsresor”
Plattformen är skräddarsydd för affärsresor, och har redan använts framgångsrikt av tusentals resenärer. 30SecondsToFlys erfarna utvecklare kommer att bli en del av GBT’s växande team av teknikexperter. Tekniken kommer att integreras i GBTs tjänster inom de kommande månaderna.
Villkoren för affären, som avslutades den 8 oktober, är inte offentliga.
2 kommentarer