Blickar vi framåt så ser Skistar en stark efterfrågan inför vintersäsongen 2020/21 med en ökning av antalet bokade objektsnätter på 10 procent genom Skistars logiförmedling.
”Sverige står för den största ökningen medan den norska marknaden är något mer avvaktande”, skriver Stefan Sjöstrand, vd för Skistar, i rapporten.
Under året har Skistar erhållit omställningsstöd på 21 Mkr i Sverige samt permitteringsstöd och lägre arbetsgivaravgifter på 9 Mkr. I Norge har bolaget i sin tur erhållit stöd på 12 Mkr.
”Under sommarmånaderna såg vi en stark tillströmning av gäster till våra destinationer då många valde att semestra på hemmaplan i fjällen – en trend som vi tror är här för att stanna. Fler väljer en aktiv livsstil och gärna tillsammans med familj och vänner på semestern, där en hållbar livsstil blir allt viktigare. Därför känns det extra bra att vi gör den största sommarsatsningen någonsin i vår 45-åriga historia genom att lansera ett nytt sommarkoncept – SkiStar Sports & Adventures – inför sommaren 2021. Förändrade resvanor och fokus på svemester gör att vi inför kommande år strategiskt lägger än mer kraft på vår hemmamarknad Skandinavien,” skriver bolaget i ett pressmeddelande.