Annons:

Premium Jonas Freudenberg.

Clarity Nordics siktar på 100 Mkr redan första året

Resehanteringsföretag Clarity lanserar verksamhet i Norden med ett sex personer starkt team lett av Jonas Freudenberg.

Clarity Nordics har sitt huvudkontor i Sverige och kommer att betjäna både offentliga och privata sektorklienter i hela Norden.

Den nya verksamheten kommer också att bli en del av One Global-nätverket av TMC (Travel Management Companies), som grundades 2022 av Clarity och World Travel Inc.

Jonas Freudenberg var tidigare COO och global försäljningschef för BIG Travel Sweden.

För alla som inte vet, berätta vad Clarity är och gör och vad ni ska göra på Nordenkontoret?
–Clarity Travel LTD är rankad till den tionde största affärsresebyrån i Europa och är i en stark tillväxtfas, vi här i Norden levererar en nordisk helhetslösning som idag inte erbjuds, säger Jonas Freudenberg till Travel News.

Vad är anledningen till att Clarity startar ett Nordenkontor?
– Med den stora omstrukturering som äger rum i Norden finns ett marknadsutrymme och tiden är rätt som vi nu fyller.

Varför föll valet på Stockholm?
– Stockholm ligger strategiskt till, lite i mitten.

Hur ser ditt uppdrag ut?
– Jag är vd för Clarity Travel Nordics AB med tillhörande ansvar för den nordiska verksamheten och expansion.

– Jag har ett fantastiskt team som alla arbetat med varandra tidigare. Vi vet vem som kan vad inom teamet vilket underlättar då Clarity Noridics bygger på lagarbete.

Vad är målsättningen?
– Vi skall fylla det tomrum som uppstått på den nordiska marknaden genom vår heltäckande service.

Hur kommer ni att jobba? Vilka kunder ska ni bearbeta?
– Vi har lyssnat på marknaden och har generösa öppettider, utan extra kostnader för kunden. Våra ordinarie kontorstider är 07:00-19:00 måndag till fredag och utanöver det erbjuder vi vår jourservice som vi i dagsläget bemannar själva.

– Vi har idag redan en del globala och bilatirala kunder genom One Global Travel. Clarity Travel LTD har en affärsmix med globala och lokala privata företag så väl som offentliga kunder som myndigheter etc. Clarity Travel Noridics AB kommer självklart följa dessa riklinjer även fast vi har en rätt blank canvas, vi har trots allt drygt 30 års erfarenhet av den nordiska resebranschen.

Hur många är ni på kontoret i Stockholm?
–Vi är sex kollegor nu som byggt upp hela verksamheten från grunden och räknar med att vi kommer vara cirka 15 eller fler före årets slut.

Hur lätt eller svårt var det att rekrytera rätt kompetens?
– Inte svårt alls, alla är ”handplockade” av mig själv då vi tillsammans kompletterar varandra och det är just det som är vår styrka.

Du jobbade tidigare på BIG Travel, vad tar du med dig därifrån?
– Varje arbetsplats för med sig lärdomar som man självklart tar med sig vidare i arbetslivet.

Vad är den största utmaningen för er just nu?
– Vi har tillsammans byggt och kopplat ihop alla våra system och har stor tillit till dem. Den stora utmaningen är det globala politiska läget vi alla förundras över, vad skall hända härnäst.

Vad har du/ni för omsättningsmål efter år ett?
– Vi räknar med att nå cirka 100 miljoner redan i år. Därefter ska vi dubbla omsättningen år från år.

Jonas Freudenberg.
Jonas Freudenberg. Foto: Pressbilder