Annons:

Nova ska marknadsföra BWH Hotels digitalt

Nova-byrån Pineberry blir BWH Hotels nya strategiska partner för all digital marknadsföring i Sverige, Norge och Danmark. I samarbetet ingår allt från långsiktigt varumärkesbyggande kommunikation till operativa insatser för att maximera effekten av hotellgruppens marknadsföring i digitala kanaler. Tillsammans formar nu bolagen ett långsiktigt strategiskt partnerskap, enligt ett pressmeddelande.

”Tillsammans startar vi nu arbetet med att stärka BWH Hotels position på den skandinaviska marknaden”

I BWH Hotels ingår Best Western Hotels & Resorts, WorldHotels och Aiden by Best Western. Pineberry är en del av Nova, som är en av Nordens större digitala byrågrupper.

– Vi valde Pineberry som partner för vår digitala kommunikation efter en pitchprocess med en lång rad olika byråer. Innan upphandlingen hade vi hört att de hade gott rykte och vi visste också att de är duktiga på att sätta sig in i och förstå kundernas behov. Dessutom har de erfarenhet och god förståelse för franchise-kedjor och vårt koncept, där vi samtidigt jobbar både för våra olika hotell och deras gäster, säger Sara Hallsund, marknadschef för BWH Hotels i Skandinavien, i ett pressmeddelande.

Sara Hallsund, marknadschef för BWH Hotels i Skandinavien och Niklas Pålblad, kundansvarig för BWH Hotels på Pineberry.

I det långsiktiga partnerskapet ryms både taktisk och strategisk kommunikation i digitala och sociala kanaler för alla de tre skandinaviska länderna. Till en början främst för BWH Hotels tre olika hotellgrupper och inom en snar framtid gruppens nya varumärke Aiden. Efter hand ska också de lokala hotellen runt om i Skandinavien kunna kopplas på.

– Tillsammans startar vi nu arbetet med att stärka BWH Hotels position på den skandinaviska marknaden. Vi ska hjälpa dem att maximera värdet på allt de investerar i digitala och sociala kanaler. Från övergripande varumärkesbyggande kommunikation till att få gäster att bo på något av de många olika hotellen i gruppen, säger Niklas Pålblad, kundansvarig för BWH Hotels på Pineberry.

I hotellgruppen ingår nu närmare 200 hotell runt om i Skandinavien, från Kiruna och Narvik i norr till södra Jylland och Trelleborg i söder. Hotellen har en personlig prägel och inget hotell är det andra likt eftersom de drivs av olika entreprenörer och familjer.

Fakta om BWH Hotels

BWH Hotels är en global hotellkedja bestående av tre hotellgrupper, Best Western Hotels & Resorts, WorldHotels och SureStay Hotel Group. Tillsammans erbjuder de över 4 700 hotell i fler än 100 länder runtom i världen. I Skandinavien finns 191 hotell på fler än 100 destinationer. För att tillgodose såväl gäster som potentiella hotellägare erbjuder gruppen totalt 17 olika varumärken i alla segment från budget till premium. BWH Hotels är den största, fristående hotellgruppen i Skandinavien där hotellen ägs och drivs av lokala entreprenörer.

Kommentarer är stängda.