Midscale-segmentet representerar nästan 1,2 miljoner hotellrum i EMEA och har uppvisat stabil motståndskraft genom alla makroekonomiska cykler, vilket också ligger bakom beslutet för Marriott International att ge sig in på denna marknad med ett helt nystartat varumärke. Four Points Express by Sheraton erbjuder nu etablerade hotellägare en utmärkt möjlighet till tillväxt med hjälp av flexibel nivåstandard, konkurrenskraftiga villkor med en lägre och förenklad anslutningsavgift och en kostnadseffektiv, operativ designmodell. Det nya varumärket kommer att kunna nyttja styrkan hos distributionssystemet bakom Marriott International och det prisbelönta lojalitetsprogrammet Marriott Bonvoy.
Med Four Points Express by Sheraton kombinerar Marriott International sin erkända expertis och operativa kapacitet tillsammans med en modern approach till midscale-segmentet. Fokus ligger på en sömlös hotellupplevelse för de värdemedvetna gästerna i detta segment. Varumärket är idealiskt för både affärs- och semesterresenärer och bygger på respekt för grundläggande faktorer såsom välstädade, komfortabla rum, frukost och fritt wifi. En effektiv, bekväm och problemfri vistelse till ett rimligt pris är själva kärnan i värdeerbjudandet till gästerna.
Hotellkedjan positionerar sig som det optimala valet för konverteringar i midscale-segmentet i EMEA-regionen och har redan tecknat tre avtal på platser i Storbritannien och Turkiet, samtidigt som avsiktsförklaringar för framtida Four Points Express-hotell har tecknats på marknader som Polen, Belgien och Storbritannien. Det första brittiska hotellet är tänkt att öppna på ett förstklassigt läge i centrala London, mindre än 500 meter från Euston Station och en kilometer från King´s Cross och St Pancras International.
Vill du veta mer om säkra satsningar i Four Points Express by Sheraton, ska du ta chansen och kontakta vårt dedikerade utvecklingsteam på Marriott International eller besöka webbplatsen.