– De nya kategorierna kommer att gå djupare in i hotellupplevelsen än vi gjort tidigare eftersom de bygger på betyg och omdöme från faktiska gäster. Ett hotell kan liknas vid ett sjukhus. Alla delar måste fungera för att produkten ska bli så bra som möjligt. Det spelar ingen roll hur bra kirurgerna är på ett sjukhus, eftersom operationsrummet inte är riktigt rent så dör patienten i alla fall. På ett hotell är det samma sak, det spelar ingen roll om man har världens häftigaste fastighet och snygga möbler. Är sängar inte bäddade och det är skit i hörnen blir gästen missnöjd och kommer inte tillbaka. Istället berättar hen för alla i bekantskapskretsen om sin fruktansvärda upplevelse, säger Travel News chefredaktör Viggo Cavling.
Loopon är ett undersökningsföretag som hjälper besöksnäringen att nå sina mål för gästnöjdhet samt öka sin lönsamhet och lojalitet hos sina gäster.
– Vi är så glada att få vara med och visa alla duktiga hotell som jobbar hårt med att återkoppla till sina gäster samt ta hand om alla kommentarer som trillar in både högt och lågt, säger Simon Finne, VD Loopon.
Det kommer att bli fem nominerade hotell i varje kategori. De nominerade kommer att börja presenteras i morgon.
Travel News Wilhelmina Skoghpris delas ut på Travel News Business Forum, vårt regionala event som samlar alla aktörer inom resor och turism. Hela programmet den 11 september i Göteborg hittar du här och här kan du anmäla dig helt gratis.
Travel News Wilhelmina Skoghpris delas ut till personer och företag som utmärkt sig i sann Wilhelmina Skoghanda. Det kan vara teknisk innovation, en storslagen byggnad, men det kan också vara ett konsekvent arbete med service och hög kvalitet.