Annons:

Premium

Här är Radisson nya reklamkampanj

Den heter "Skip to Rewards” och lyfter fram de förmåner medlemmar får tillgång till som en del av det nylanserade Radisson Rewards-lojalitetsprogrammet. Kampanjen anspelar på den klassiska knappen man klickar på för att hoppa över annonser på webben och visar på så vis hur medlemmar kan gå före i kön och fort få tillgång till förmåner som Radisson Rewards nu erbjuder, vilket inte bara ger dem en smidigare upplevelse utan även fler belöningar för varje vistelse på ett Radisson Hotel Group-hotell.

“Externa och interna data tyder på att två tredjedelar av alla medlemmar anser att traditionella lojalitetsprogram inte håller vad de lovar”

Det är en kreativ kampanj med en lättsam och familjär ton där Radisson Rewards bryter sig loss från lojalitetsprogrammens typiska, oinspirerade framtoning och visar att programmet erbjuder lojalitetsmedlemmar ett nytt sätt att lösa in förmåner. Kampanjen handlar om fyra karaktärer som ställs inför olika utmaningar som är vanliga i traditionella lojalitetsprogram, och genom att bli Radisson Rewards-medlemmar får de lösningar på problemen. 

Externa och interna data tyder på att två tredjedelar av alla medlemmar anser att traditionella lojalitetsprogram inte håller vad de lovar, och bara 22 procent av alla gäster anser att det finns erbjudanden i lojalitetsprogram som är relevanta för dem. Dessutom föredrog 87 procent av de som svarade att få tillgång till förmåner direkt istället för att samla på sig poäng. 

Radisson Hotel Group lanserar kampanjen ”Skip to Rewards” för att lyfta fram förmånerna med det nya Radisson Rewards-lojalitetsprogrammet