”Vi fortsätter att bygga vårt redan starka marknadsteam på resan att bli Sveriges bästa inhousebyrå”
Nu stärker TUI sina marknads- och kommunikationsteam med två nya värvningar. Emelie Thorén har arbetat på reklambyrån NORD DDB sedan 2015, senast i rollen som innehållskreatör. Dessförinnan har hon även arbetat för flera medier, bland annat Dagens Nyheter, Nöjesguiden och Aftonbladet. På TUI kommer hon att jobba med innehållsproduktion för TUI:s taktiska marknadsföring, till exempel nyhetsbrev och partnersamarbeten.
– Vi fortsätter att bygga vårt redan starka marknadsteam på resan att bli Sveriges bästa inhousebyrå. Emelies mångåriga erfarenhet av kreativt innehåll i digitala kanaler är otroligt värdefull i arbetet med att utveckla och bredda vårt varumärke och erbjudande, säger Ulrica Kres, ansvarig för det taktiska teamet inom Creative Studio på TUI i ett pressmeddelande.
Dian Martinez Valencia kliver in på TUI som kommunikationsansvarig för den svenska marknaden. I sin roll kommer han att ansvara för pressarbetet i Sverige samt internkommunikationen. Dian har de senaste åren arbetat som konsult på Lennox PR samt som byråchef och projektledare på PR-byrån Agency. Han har dessförinnan även arbetat med internkommunikation på Coca-Cola.
– Det känns otroligt kul att kunna stärka upp teamet med en skicklig kommunikatör som Dian med både bredd och erfarenhet. Jag är övertygad om att han kommer fortsätta bygga TUI:s position i media som experten på resor i Sverige, avslutar Adam Györki, nordisk kommunikationschef på TUI.