Annons:

Premium

TUI:s vintersäsongen får rekordhög kundnöjdhet

Andelen svenska resenärer som är nöjda med TUI som researrangör har ökat med 152 procent jämfört med ifjol. Det visar resebolagets kundnöjdhetsundersökningar när den senaste vintern summeras, enligt ett pressmeddelande.

”Resenärernas goda betyg är också ett bevis på att TUI levererat hög kvalitet på sin long-haul produkt”

Vintersäsongen 22/23 har TUI erbjudit svenska resenärer charter till flera populära vinterresmål, inklusive långflygdestinationerna Cancun i Mexiko såväl som Krabi och Phuket i Thailand. När säsongen, som officiellt avslutades i april, nu sammanfattas kan TUI avslöja att en stor del av de svenska resenärerna ger bolaget toppbetyg. Den generella kundnöjdheten har ökat med 26 procentenheter vintern 22/23 jämfört med vintern 21/22. Det innebär att mer än dubbelt så många resenärer rekommenderar TUI som resebolag till familj och vänner jämfört med ifjol.

Kundnöjdhet under vintersäsongen är särskilt utmanande, då de flesta resor som görs är långflygningar där resenärerna förväntar sig hög komfort och service. TUI använder sig av moderna Dreamliner Boeing 787 på sina långflygningar, som även klarar den nya flygrutten till Asien till följd av Ukrainakriget. Resenärernas goda betyg är också ett bevis på att TUI levererat hög kvalitet på sin long-haul produkt, menar resebolaget.

Framför allt har vi fokuserat på att förbättra upplevelsen på våra långflygningar, till exempel Thailand och Mexiko, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI i Norden.

– Vi har verkligen lyssnat till våra kunders behov och feedback och jobbat med att förbättra deras upplevelse i hela kundresan – såväl före, som under och efter resetillfället. Framför allt har vi fokuserat på att förbättra upplevelsen på våra långflygningar, till exempel Thailand och Mexiko, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI i Norden i ett pressmeddelande.