Rapporten Delivering Traveller Value bygger på resultat från en undersökning av Northstar Research Partners med 2 400 affärs- och fritidsresenärer i sex länder.
Partnerskapet mellan Microsoft och Amadeus ska ge nya verktyg, lösningar och dataapplikationer för resenärer, resesäljare och leverantörer.
Det sker bland annat genom genom Cytric Easy för rese- och reseräkningshantering samt smidiga analysmoduler från Amadeus Creation Platform, designade för att få ut det mesta av datan. Cytric Easy integreras i användarnas Microsoft 365.
I rapporten utforskas också den roll som artificiell intelligens (AI) har och kan få inom resebranschen när det gäller att göra tidsbegränsande erbjudanden, effekten av teknologier som metaverse och en utvärdering av hur förbättrad dataanalys kan fördjupa förståelsen av resenären.
Genom att utforska en ny generation teknologi – från molnfunktionaliteten i Microsoft Azure till den effektiva enkelheten i Cytric Easy – visar vi hur resenärer kommer att kunna navigera i ett allt mer komplext reselandskap och verkligen få ut det mesta av varje resa, säger Corine de Bilbao, President, Microsoft France.
– Tillsammans har vi gjort stora framsteg när det gäller att utnyttja molnteknologin för att förnya och utforska nya produkter, lösningar och tjänster som skapar bättre reseupplevelser, säger Wolfgang Krips, Senior Vice President, Corporate Strategy, Amadeus.