Annons:

Därför satsar Eurowings på Grand Travel Award

Eurowings har valt Sverige för en europeisk expansion. Bjorn Gianotten, internationell försäljningschef på Eurowings, berättar att han gärna vill knyta fler kontakter med den svenska reseindustrin och ser Grand Travel Award som ett perfekt tillfälle för detta.

Varför vill Eurowings vara med som partner på Grand Travel Award? 

Efter en noggrann undersökning har Eurowings valt Stockholm och Sverige till en av sina huvudbaser för en europeisk expansion. Utöver linjerna Cologne, Düsseldorf och Hamburg till Stockholm så är vi nya på marknaden och vill presentera oss för den svenska reseindustrin. Finns det något bättre sätt att uppfylla denna ambition än att vara med som partner till Grand Travel Award? 

Vad vill du säga till den svenska reseindustrin? 

Eurowings vill lära känna och utveckla samarbeten med den svenska reseindustrin. Från Arlanda erbjuder vi idag mer än 15 direktflyg till Cypern, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Grekland, Italien, Spanien och Storbritannien. Vi flyger även från Göteborg, Kiruna, Luleå och Köpenhamn. Sedan januari finns Eurowings hemsida och app på svenska. Så även portalen för resebyråer, grupp, företag samt “Direct connect”, researrangörer och GDS för att nämna några av huvudkanalerna. 

Titta gärna på vår hemsida eller app alternativt kontakta oss för mer information. 

Vilka nya trender har du upptäckt för reseindustrin den senaste tiden? 

Visste ni att Eurowings erbjuder Business Class på utvalda sträckor från Sverige samt möjligheten att boka ett ledigt mittensäte i Economy Class på alla sträckor? De senaste åren har vårt företag haft en brant inlärningskurva. Folk vill upptäcka nya sätt att resa kostnadseffektivt, med hög kvalitet och en professionell service. De vill resa till nya ställen på ett smartare och mer flexibelt sätt. Vi undersökte även marknaden i Sverige. Vår produkt och kampanj i Sverige är byggd kring dessa usp:s: ‘smartare’, ‘mer flexibelt’ ‘I framkant’ och ‘mot nya upplevelser’. 

Hur tror du flygindustrin kommer ändras nu efter pandemin? 

Konsolideringen bromsades in under pandemin, men trenden mot färre och större globala flygbolag kommer utan tvekan fortsätta som de gjort under tidigare decennier. Samtidigt utvecklades vi under pandemin till att bli mer agila och digitala, genom att till exempel erbjuda ett flertal självbetjäningstjänster online, som med stor sannolikhet kommer att löna sig framöver. 

Vad tror du kommer ändras om 2-3 år? 

Inom de kommande åren kommer folk att bli mer selektiva i sitt resande när det gäller varför, vart, när, hur och med vem de vill resa med. Uppdelning av tidigare fasta produkter och priser samt erbjuda skräddarsydda individuella lösningar, kommer att bli den nya standarden och hållbarhet kommer vara en ledande faktor bakom allting. Flygbolag som seriöst tar sig an denna utveckling snarare än bekämpar den till minsta möjliga kostnad, kommer vara de framtida vinnarna. 

Till vem skulle du vilja ge ett pris? 

Vi skulle vilja ge ett pris till Lufthansa-gruppen som står bakom Eurowings. Att vara en oberoende del av världens största flygkoncern är en av hörnstenarna för att etablera vår nya bas i Stockholm och en nyckelfaktor som skiljer oss från andra flygbolag. 

LÄS MER OCH BOKA DIN GTA-BILJETT HÄR!

Namn: Björn Gianotten 

Titel: Internationell försäljningschef 

Bor: Nederländerna, nära Tysklands gräns och Düsseldorf 

Senaste resa: Till en strand vid Nordsjön… ganska kallt… 

Din favorit nyckelfigur: Nalle Puh, på grund av hans enkla tankesätt 

Favorithotell: Det är en hemlighet. Kan säga att det är en liten lägenhet mellan palmer och en utsikt över atlanten 

Favoritdestination: Den är svår, på min korta lista finns Berlin med där jag bodde i 10 år samt Frankrike, Spanien och Costa Rica 

Min drömresa: Resa jorden runt med min fru och två söner 

Något vi inte vet om dig: Jag lär även ut yoga och skriver reseberättelser!

Kommentarer är stängda.