Annons:

Nu kan du åter köpa Solresor hos Ticket

Solresor är ett välkänt varumärke i resebranschen. Nu gör varumärket entré hos Tickets samtliga 49 butiker i landet. Det innebär att ressugna svenskar enkelt kan hitta prisvärda resor till populära sol- & baddestinationer hos Sveriges största privatresebyråkedja, enligt ett pressmeddelande.

”Jag är oerhört glad att Ticket vill erbjuda Solresor i sitt utbud”

Genom samarbetet ökar Solresor sin lokala närvaro på flera orter runtom i landet. Ticket får samtidigt tillgång till en breddad portfölj av resor till populära destinationer som Azorerna, Kanarieöarna och Madeira; såväl som många klassiska resmål i och runt Medelhavet. Totalt erbjuds 60 destinationer till 15 länder.

Solresor grundades 1989 och blev snabbt en favorit hos svenska semesterfirare, och kunde även bokas i Tickets butiker fram till 2016 innan företagen gick skilda vägar. Sedan 2020 är Solresor en del av Rolfs Travel Group där Sveriges största gruppresearrangör Rolfs Flyg & Buss ingår. Huvudkontoret för båda affärsområdena finns i Göteborg.

– Vårt utbud av resmål och hotell växer stadigt och Solresor har som mål att bli en av Sveriges största arrangörer av klassiska sol- och badresor. Jag är oerhört glad att Ticket vill erbjuda Solresor i sitt utbud, säger Emanuel Karlsson, VD för Solresor och Rolfs Flyg & Buss.

Sedan Solresors nystart 2020 som svenskägd researrangör har försäljningen varit begränsad till digitala försäljningskanaler. Genom samarbetet med Ticket blir utbudet av resor också tillgängligt i fler kanaler med möjlighet till trygg bokning av resor över disk hos en lokal Ticket-butik.

Från och med nu finns Solresors nya inspirationsmagasin ”Solenergi 2022” att hämta hos samtliga Ticket-butiker i landet.

– Det är jättekul att återigen kunna erbjuda Solresor till våra kunder, och vi är övertygade om att det kommer vara ett mycket uppskattat komplement till vårt utbud. Vi är även glada över att kunna bredda vårt samarbete med Rolfs Flyg & Buss till att nu omfatta både gruppresor och sol- och badresor, säger Mirja Epäilys, produktchef på Ticket.

5 kommentarer

  1. Dålig kopia...: Solresor är ju inte vad det var.... de flyger inte charter, dock så försöker de typ marknadsföra sig som om de var det. De har ingen service som förr på resmålen (som de var oerhört bra på) etc. Just nu verkar de som en dålig kopia på de som är duktiga på dynamisk paketering. De verkar dock inte förstå helt vad det är dock... Kommer ta tid att sätta detta varumärket på marknaden igen på detta viset. Synd man inte vet bättre att ta hand om varumärket de köpte efter Primera konkursen.... Det är nästa så man undrar om ledningen på Ticket vet vad de nu har plockat in... konkurrerar rakt av med deras egna dynamiske paketering och deras egna varumärken i Bragaza koncernen....
  2. Frida: Äntligen en ny frisk fläkt som rör om i en bransch som ägs av riskkapital & investmentbolag. Tror starkt på att familjeföretaget bakom Solresor blir en spännande konkurrent mot jättarna inom sin tid. Nu närmast blir det troligen väldigt tufft innan alla vågar att resa igen, men skam de som ger sig. Lycka till mot toppen!
  3. Skeptisk: Frida, vilka bolag ägs av riskkapital och investmentbolag? Och vad i så fall gör dessa bolag sämre än ett familjeföretag, som inte har någon erfarenhet från just denna paketeringsbransch som skiljer sig väldigt från deras kärnaffär med bussresor?
  4. Ej skeptisk!: Till "Skeptisk". Familjeföretaget i detta fall vet ju allt om denna typ av paketering genom deras gruppresor med flyg OCH buss. De vet definitivt vad de ger sig in på! De kan det här med att resa och paketera ett innehåll på plats!
  5. Anonym: Till "Dålig kopia...". Charter är utdöende. Dynamisk paketering är bra och kommer pressa priser. Primera var tyvärr de som sänkte detta varumärke innan de sålde det vidare till danskarna som inte drog runt det på grund av pandemic. Jag tror det här kommer bli något stort med tanke på musklerna bakom och den tillväxtresa som företaget bakom faktiskt har gjort!