Annons:

Marie Hemdal Thryselius ska leda Travel News Business Forum

Marie Hemdal Thryselius är ny projektledare på Travel News. Hon kommer bland annat att ansvara för Travel News Business Forum som har tio planerade nedslag under 2022. Här berättar hon hur en säljare ska arbeta och hur det var att jobba på Stockholmsmässan i många år. - Jag jobbar gärna hårt bakom kulisserna har inga behov att höras och synas men tycker om att ha inflytande och påverkan, säger Marie i Travel News på nytt jobb enkät.

Grattis Marie Hemdal Thryselius, du är ny projektledare på Travel News. Varför valde de dig? 

Jag blev väldigt glad när Travel News kontaktade mig och det ska bli väldigt roligt och intressant att få vara en del av TN framtida utveckling och nya omtag. 

·Idag arbetar jag även med internationella mässor på Koelnmesse. Jag har tidigare arbetat med nischade branschmässor i Sverige. Dessförinnan arbetat på Stockholmsmässan i många fantastiska år och en avstickare till hotellbranschen Carlson Rezidor Hotel Group. Jag har stor erfarenhet av försäljning och marknadsföring på den världsledande Koelnmesse i Köln och deras mässportfölj i världen som de arrangerar. Mitt nätverk från flera branscher och branschkännedom om deras strukturer kommer säkert att komma till nytta.

Jag jobbar gärna hårt bakom kulisserna har inga behov att höras och synas men tycker om att ha inflytande och påverkan.

Tre meningar som summerar din karriär fram till idag?

– Att aldrig aldrig ge upp, att vara uthållig och att leverera det bästa jag kan. Det skapar engagemang, energi och framgångskänsla hos sig själv och det smittar av sig. Mässbranschen som jag jobbar i har nu ”tvärnitat” vart stentufft, jag laddar därför för fler möjligheter och fler ”ben” att stå på, det är jag så tacksam för att det blev så bra.

Vad gör en projektledare hela dagarna?

– Börjar med morgonpromenad eller träning. Sen går jag igenom veckoplaneringen, möten, resor, e-mail två gånger per dag, nätverkande, uppföljning, ringer och summering med reflektion. Det landar i nästa dags To Do List. Arbetsdagen blir inte alltid  som man tänkt sig, men det kan bli bra ändå!

Hur ska en bra säljare vara? 

– Kundfokus, viktigt när det digitala omfamnar oss allt mer tar vår tid  

– Lyhörd, marknadsförändringar, kan ge helt nya affärsmöjligheter, lyssna mer prata mindre

– Branschkoll och framkant, att vara snabbfotat och snegla på de framgångsrika 

– Konkurrentbevakning, vad görs och vad görs inte. 

– Ansvarstagande, ta eget ansvar och brinn för din uppgift. 

– Drivkraft, ha koll på sina egna motivationsnycklar och viljan att lyckas. Är det grundat väl är man rustat vid motgång. 

– Våga, att ta ett nej och fråga om anledning.

Vad lärde du dig på Carlson Rezidor?

– Kommersiellt fokus, ROI, KK bevakning, problemlösning, strategiskt fokus och identifiera framtida marknader var fokus områden, väldigt bra upplägg som jag tar med mig. Att vara passionerad för det man gör och samtidigt med integritet.

– ”Yes I can” attityd som bärs upp av stolthet hos varje medarbetare.

Du har även jobbat på Stockholmsmässan och jobbar på Koelnmesse, hur var och är det?

Många fantastiska år på Stockholmsmässan som på den tiden gav den bästa skolan i mässmediets möjligheter. Massor med roliga och många spännande projekt där jag fick förmånen att jobbat med intressanta partners. En fin och lärorik period som jag är tacksam för att ha fått, underbara kunder och härliga kollegor och chefer!

– Koelnmesse, världsledande mässarrangör som gör mässor i hela världen otroligt proffsiga, affärsfokuserade, framtidsorienterade och är i absolut världsklass och framkant för så många branscher. Här hålls tidsramar, budgetar, kunden och dess marknad i totalfokus från varje land i hela världen, vilket är helt avgörande för mässors internationella framgångsfaktorer. Enorma avgörande affärer görs på plats för utställare när de möter TOP byers från hela världen. Har lärt mig massor. Mäktigt, kraftfullt och helt fantastiskt i en världsklass! Väldigt roligt att flera svenska företag ha satts på kartan i ett världs sammanhang.

Vad skulle få dig att byta arbetsgivare?

·       När jag själv inte brinner för det jag gör.

·       När jag själv inte kan leverera det jag vill.

·       Då är det dags att lämna över till någon annan.

Namn: Marie Hemdal Thryselius

Titel: Sales Director, partner Koelnmesse

Familj: Två vuxna Micaela och Tom, två barnbarn, vovve, syster med familj, mamma och pappa, massor med kusiner.

Bor: Hammarby Sjöstad

Senaste resa: Affärsresa Köln, Koelnmesse. Privat: Paris 

Flygbolag som jag åker helst med: I Europa SAS och världen Thai airways 

Favoritdestination: Sverige, vi har en så underbart land, natur, skärgård och hav. 

Min drömresa: Maldiverna blir min nästa drömresa och Sydafrika.

Detta vet vi inte om dig: Kreativ, måla, rita, teckna har proffs diplomering i marmorering och träådring, japp så det så. Tapetserar, murar stenväggar, river väggar och ritar om, jättekul, tog nästan livet av min fina man. Ja så det kan gå.

Kommentarer är stängda.