Sex stycken kampanjfilmer kommer släppas löpande i fyra månader framöver, regisserade av den prisbelönta Craig Gillespie, med Jessica Alba och Zac Efron i huvudrollerna. De två första filmerna som precis offentliggjorts, är inspirerade av spionfilmer och RomCom-genren.
Dubai Tourism har kommunicerat med sina målgrupper under hela pandemin för att se till att de behåller destinationen “top of mind” – först med kampanjerna #TillWeMeetAgain, #ReadyWhenYouAre och #LiveYourStory och nu senast Dubai Presents. Den senaste kampanjen ska framhäva staden som ett måste att besöka, och ge en inblick i dess många olika möjligheter.
– Vi är stolta över vår nya kampanj, som ger en filmisk introduktion till Dubais miljöer, attraktioner, kultur och mångfald – däribland de över 200 olika nationaliteter som finns representerade i Dubai och de många olika upplevelser för hela familjen som finns i staden. Samtidigt är kampanjen en upptakt till Expo 2020 och Förenade Arabemiratens 50-årsjubileum, säger Issam Kazim, vd för Dubai Tourism i ett pressmeddelande.
Kampanjen ”Dubai Presents” lanseras på 27 globala marknader och över 15 olika språk.
Den senaste tiden har många nya attraktioner öppnat i Dubai. Bland dem finns Deep Dive Dubai, som bjuder på unika dykupplevelser i världens djupaste pool, och Time Out Market i Souk Al Bahar, där man kan upptäcka 17 lokala matupplevelser. Flera nya hotell, restauranger och attraktioner kommer det närmaste halvåret, och många evenemang är planerade.