– Beslutet om att sälja Bengt-Martins har tagits för att renodla och stärka vårt fokus inom B2B-området, säger CEO Eva Moen Adolfsson i ett pressmeddelande. Det är med varm hand vi lämnar över ett av de starkaste och finaste varumärkena till ännu ett familjeägt företag och jag är övertygad om att de nya ägarna kommer att ta hand om Bengt-Martins på bästa möjliga sätt. Denna försäljning innebär att vi nu får en ökad möjlighet till att lägga full fokus på att vidareutveckla B2B-affären, som är stommen i Resias erbjudande framöver.
– Vi är mycket glada över att denna affär gått i lås och ser fram emot att vara med och bygga ett Bengt-Martins som är ännu starkare än tidigare. Trenden med semester, upplevelser och rekreation i Sverige och Norden har förstärkts under pandemin och där kommer Bengt-Martins bli en vinnare, säger Stefan Gustafsson och Joel Lindeman på Magic Carpet Group i ett pressmeddelande.
B2B affären för Resia, som inkluderar affärsresor, möten & konferens samt kongress, kommer att utgöra grunden i kunderbjudandet inom Resia. Inom semesterresor behålls ett digitalt utbud för privatkunder fortsatt på Resia.se.
Magic Carpet Group som ägs av familjerna Lundström och Gustafsson, äger sedan tidigare OLKA Sportresor AB som är en av Sveriges ledande aktörer inom träningsläger och cuper inom alla de stora sporterna samt biljetter till alla de stora ligorna och idrottseventen. Avsikten är att skapa en grupp av specialiserade företag som är ledande i sina segment inom resor och upplevelser.
4 kommentarer