Annons:

Premium

Destination Järvsö AB om öppningen: “Ett otroligt tillskott”

Anna-Lena Wallin på Destination Järvsö AB välkomnar tillskottet Camp Järvsö med öppna armar. – Vi jobbar med hela varumärket Järvsö och utvecklingen som sker på den här platsen. Destination Järvsö AB ägs av näringen här till hundra procent, vi är ungefär 70 aktieägare.

Hur får ni fler folk att komma till Järvsö?

– Vi bedriver marknadsföring av det totala varumärket Järvsö, alltså vi lockar människor att komma hit. 

Vilka är de tre bästa destinationerna?

– Då skulle jag säga Stenegård, Järvsö bergscykel park och de nya cross country cykellederna från Cykla Järvsö sommartid. 

På vintern då?

– Då har vi Järvsöbacken och alpin skidåkning, Harsa längdskidåkning och övriga vinteraktiviteter som snöskovandring och Järvzoo.

Hur mycket pengar gör ni av med på marknadsföring? 

– Oj, det var en bra fråga, det vet jag faktiskt inte. Vi lägger mycket pengar på sociala kampanjer, att få våra besökare och driva ordet och sprida sina budskap om Järvsö. 

Vad är målen, hur många kommer hit idag och hur många kommer hit om fem år? 

– Vi vill ha en ökad mängd besökare, men vi vill också att den här näringen ska bidra till att vi blir fler som bor, verkar och lever här. 

Vad tror du om Camp Järvsö? 

– Det är ett otroligt tillskott till Järvsös utveckling, och som vi nämnde tidigare så har de lyckats komprimera Järvsö på den här lilla platsen, med de värden som vi vill förmedla och att Springtime väljer att etablera här är otroligt värdefullt och stort för oss. Det är också bra att den här gården kommer till användning för det är en fantastisk plats, det vinner alla på.