Annons:

Related ska marknadsföra Maldiverna i Norden

Maldivernas officiella turistorganisation, Maldives Marketing and Public Relations Corporation (MMPRC), har utsett Related som partner för destinationsmarknadsföring i Sverige, Norge, Danmark och Finland enligt ett pressmeddelande. Det är första gången Maldiverna ingår ett fast kontrakt med en nordisk byrå. Kontraktet omfattar både strategiutveckling och kampanjer inom PR, B2B och marknadsföring med målet att positionera Maldiverna som den ledande önationen i världen och öka antalet besökare från de fyra nordiska länderna.

PR-byrån Related får i uppdrag att marknadsföra Maldiverna i Norden. Maldiverna har tidigare gjort några enstaka projekt i  regionen men för första gången anlitar destinationen nu en strategisk partner för destinationsmarknadsföring, PR och  representation i Norden.  

– Maldiverna är ett fantastiskt resmål med en unik övärld som bjuder på en av de mest färggranna undervattensvärldarna på  jordklotet. Destinationen är mest känd för sina kritvita paradisstränder, barfotalyx och snorkling i världsklass. Men Maldiverna  är mer än avkoppling och romantik för de allra rikaste, det är ett resmål som bjuder på ett varierat utbud av upplevelser och aktiviteter som passar även mindre plånböcker. Dessutom är det ett resmål där ansvarsfullt resande, och respekten för natur  och miljö, kommer i främsta rummet, säger Henrik Koch, vd, Related i ett pressmeddelande.  

Sedan en tid tillbaka drivs det små privata hotell på de lokala öarna på Maldiverna, vilket gjort det möjligt för budgetresenärer  att besöka öriket. Prisnivån på de lokala öarna är lägre än på många av resort-öarna.  

Maldiverna är också ett av de säkraste resmålen att resa till just nu. Det unika geografiska läget med öarna som ligger utspridda  över ett stort område gör att social distans kan upprätthållas helt naturligt, samtidigt som det på resmålet upprättats strikta  smittskyddsåtgärder. En annan fördel är konceptet ‘One-island-one-resort’, som garanterar att det endast finns ett resort på en  och samma ö, vilket gör att gästerna kan isolera sig och leva mer privat under vistelsen.  

– Vårt mål är att få fler att resa till Maldiverna från Sverige och övriga Norden. När pandemin är över tror vi att fler än någonsin  kommer se till att drömresan till Maldiverna blir verklighet, oavsett om man vill bo på ett exklusivt ö-resort, på ett lokalt  guesthouse eller väljer att kombinera båda alternativ, fortsätter Henrik Koch.  

– Vi ser fram emot att samarbeta med Related. De har mångårig erfarenhet i branschen och gedigen kunskap om den nordiska  marknaden. Vi ser stor potential för Maldiverna i regionen och genom Related stärker vi vår närvaro lokalt, säger Thoyyib  Mohamed, vd, Visit Maldives.  

Arbetsgruppen hos Related består av Hanna Johansson (travel trade) och Helene Hofverberg (presskontakt).

Related har fysiskt kontor i Stockholm och Århus (Danmark) och har framgångsrikt specialiserat sig på nordisk  destinationsmarknadsföring sedan 2003. Byrån jobbar sedan tidigare även med PR- och representationsuppdrag för bland  annat Malta, Flandern, Mallorca, Dubai, Portugal och The Great American West.  

2 kommentarer

  1. Erik: Maldiverna - den mest överreklamerade ön i världen. Visst är det fint med klarblått vatten och sandstränder. Men man behöver inte betala en halv årslön för att uppleva det på andra ställen på jorden
  2. Andreas: Hej Erik! Maldiverna består ju av ett gäng olika öar. Fantastiska sådana om du frågar mig. Jag tycker nog att man kan komma dit väldigt prisvärt - du kan också välja gott på allt från 3-5 stjärnigt. Visst finns det massor av sköna ställen på vår jord men jag måste ändå säga att Maldiverna ligger i toppen 😊☀️