– Vi är en stark SaaS lösning som under många år fokuserat på produkten och har
nu möjlighet att ge kärlek till VisBook som varumärke. Genom den nya identiteten
har vi lyckats få fram kärnan i vår verksamhet både visuellt och i tonalitet, säger
Erica Salonius, marknadschef på VisBook i ett pressmeddelande.
Den nya identiteten paketerar varför hotell, campingplatser och andra
verksamheter inom besöksnäringen väljer VisBook. Under arbetet har fokus varit
att komma bort från tekniska termer och ersätta det med kommunikation kopplat
till det roliga och viktiga med besöksnäringen. Den nya logotypen och färgerna
andas förtroende och symbolens historiska betydelse får följa med även i
framtiden.
– Logotypen symboliserar mötet mellan VisBooks användare och gästen samt hur
VisBooks PMS ger verksamheter en starkare helhet. Sedan starten har VisBook haft
som mål att ge verksamheter tid att se kunden i ögonen, något som till exempel
receptionister ofta inte hinner med på grund av svårhanterliga system. Det ska inte
ta mer än 10 sekunder att checka in en gäst, berättar Øystein Selbekk.
– Less admin. More fun. Det är VisBooks huvudbudskap. När man jobbar inom
service vill vi att våra kunder ska ha tid för det dom brinner för. Det är det lilla
extra som får gästen att ge en topprecension och vi vill skapa tid för just det lilla
extra, fortsätter Erica Salonius.
VisBook tar allt större marknadsandelar i Sverige och resten av Norden.
Varumärkesarbetet är en viktig grund för VisBooks fortsatta expansion och
spänner därför över hela verksamheten. Under året kommer PMS-leverantören
även lansera en ny hemsida som gör det enklare för kunden att identifiera sitt
behov och hur VisBook kan stötta verksamheten.
– Vi är mycket stolta över denna nylansering och vill visa omvärlden att trots 25år
på nacken ligger vi i framkant inom hospitality-teknologi i Norden, avslutar Øystein
Selbekk i ett pressmeddelande.
En kommentar