Lollo & Bernie är otroligt populära bland svenska barn och deras dansvideo har spelats över 37 miljoner gånger på Youtube.
– Med flera spännande samarbeten under förhandling, både vad gäller böcker, animation, musik, kläder och leksaker bygger Ving tillsammans med Rights & Brands och deras partners ett nytt koncept för Lollo & Bernie, vilket innebär att alla barn kommer att kunna njuta av Lollo & Bernies sällskap både före, under och efter semestern, säger Sharni Breinholt, Group Head of Product Development för Lollo & Bernie på Ving.
– Vårt mål är att långsiktigt bygga ett klassiskt karaktärsprogram. Teddykompaniet lanserar bland annat mjukdjur, spel, handdukar och ryggsäckar med säljstart i butik i augusti 2020. Junior Productions smygstartade med sin show redan på Underbara barn-mässan hösten 2019, som togs emot med massor av kärlek och uppskattning av både små och stora besökare, berättar Kristin Tjulander, Marketing & Sales Director på Rights & Brands, agent för varumärket i Norden.
Rights & Brands hanterar alla licensförfrågningar för Lollo & Bernie-produkter.