Varför finns Scandic? (Svara högst tre meningar.)
För att erbjuda hotellupplevelser i världsklass. Och med världsklass menar vi inte fem stjärnor, röda mattor eller antal hotell, utan om att leverera en fläckfri upplevelse varje dag både på scenen och bakom kulisserna för våra gäster, kunder, medarbetare och ägare.
Vad är ni mest stolta över när vi summerar 2019?
Att vi vågat tänka nytt och gjort annorlunda kring hållbarhet främst. Under 2019 implementerade vi på samtliga svenska hotell ett nytt arbetssätt där vi inte per automatik städar rum när gästen bor flera nätter i rad. Gästen säger istället till vid behov av städning, vilket de kan göra när som helst innan kl. 23.00 dagen innan.
Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier: service och support, produktkvalitet och produktutveckling, marknadsföring och branschaktiviteter. Vad tycker ni själva är ert starkaste kort och hur märker era kunder detta?
En stor styrka ligger i att vi har starka värderingar som vi lever efter, de gör det tydligt för våra medarbetare var vi står och vart vi vill. Vi arbetar aktivt med att utveckla ledarskapet inom hela organisationen och det gör att vi är bland de mest populära arbetsgivarna i Sverige, det märks på riktigt. Vi ser att nöjda medarbetare speglar sig i en leverenssäker serviceupplevelse för våra gäster, våra medarbetare vet hur de ska bjuda på hotellupplevelser i världsklass. De senaste åren har vi genomfört omfattande renoveringar av våra hotell och det börjar märkas av på riktigt nu, Scandic är något annat idag. I höstas gick vi ut med vår första tv-kampanj på många år, som ett steg i den fortsatta varumärkesresan. Vi kommer få se fler tydliga exempel på den resan framöver.
Vad blir er största utmaning 2020?
Att få ännu fler hotell- restaurang- och mötesgäster att uppleva den förändringsresa varumärket Scandic är på. Vi jobbar kontinuerligt och framgångsrikt med att leverera en hotellupplevelse i världsklass på våra hotell runt om i Sverige, men ser att vi behöver bli ännu bättre på att nå ut med det i vår kommunikation så bilden av oss är i linje med upplevelsen. Vi vill också fortsätta driva hållbarhetsagendan för branschen genom att fortsätta leverera nytänkande hållbarhetsinitiativ samt bibehålla positionen som branschens bästa arbetsgivare, både för befintliga och framtida medarbetare.
Ses vi på Grand Hôtel den 13 februari 2019?
Ja gärna, vi väntar med iver på inbjudan!
Nominerade i Bästa hotellkedja Sverige:
Best Western, Scandic, Elite Hotels, First Hotel, Ligula, Nordic Choice, Radisson Hotel Group
Biljettpriser 2020
Seminarium samt Gala (1695:- + moms)
Du får, (från kl 15.00) seminarium , gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.
Boka din heldagsbiljett HÄR
Gala (695:- + moms)
Du får (från kl 18.00), gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.
Klara talare i år är Ibrahim Baylan, Sveriges näringsminister, Johan Elwin, grundare och CCO, Chief Commercial Officer på Etraveli, Europas största digitala resebyrå och Per Christiansen, marknadschef på Momondo. Per blev tidigare i år utsedd till Sveriges bästa marknadschef i reseindustrin av reklamtidningen Resumé. Erika Charbonnel från Kairos Future är vår framtidsanalytiker. Erika är ansvarig för området resor och turism på Kairos Future. Hon har många års erfarenhet av turistnäringen, både som egenföretagare, konsult och som verkställande chef.
Fler talare kommer att annonseras inom kort. Det övergripande temat på Travel News Studio i år kommer att bli reseindustrins tillväxt i Sverige och globalt.
De nominerade i Grand Travel Award utses av en namnkunnig juryn och vinnarna vaskas fram genom en stor undersökning. De anställda på landets resebyråer får svara på frågor om tre variabler: 1. service och support, 2. produktkvalitet och produktutveckling, 3. marknadsföring och branschaktiviteter.
Bara att vara nominerad i Grand Travel Award är förstås en mycket god kvalitetsstämpel.
Grand Travel Award är ett samarbete mellan Travel News och undersökningsföretaget Fürst Scandinavian Research AB.
En kommentar