Fredrik Eriksson, VD på OMD:
”Apollo är en drömkund för oss och vi satte därför ihop ett drömteam för dem. Resebranschen är extremt konkurrensutsatt och ställer höga krav på alla involverade parter. Därför är vi övertygade om att vi med vår erfarenhet och gemensamma styrkor kan bidra till att göra ett redan starkt Apollo ännu starkare framåt.”
Emanuel Falsen, kundansvarig på OMD:
”Det är särskilt kul att starta samarbeten med kunder som själva har hög digital kompetens och i sin tur ställer höga krav på oss. Ett tydlig fokus i pitchen var att visa hur vi snabbt kan omvandla datadrivna insikter till kommunikation på ett så relevant sätt som möjligt för våra potentiella kunder. För att klara av det behöver vi ha stenkoll på all tillgänglig data och framför allt veta hur vi ska använda den i vårt alltmer fragmenterade medielandskap. På så sätt ska vi få fler att välja Apollo framför konkurrenterna.”
Annica Smith, marknadschef på Apollo:
”Vi är jätteglada att nu påbörja samarbetet med OMD fullt ut. Sedan efter sommaren har vi jobbat med överlämning och strategiarbete men nu kör vi igång på alla plan. Genom hela pitchen imponerade OMD på oss med konkreta och kvalitativa rekommendationer. Vi behöver bli allt mer snabbrörliga i kommunikationen mot kund utan att rucka på insiktstarbetet och här såg vi att OMD hade mycket smart input att bidra med. Teamet känns toppen med många härliga människor med hög kompetens!”
Samarbetet träder i kraft fullt ut den kommande månaden.