Många av Vings kunder drabbades av inställda flyg på måndagen i spåren av att ägaren Thomas Cook Group ansökte om konkurs tidigt på morgonen. Nu har resebolaget hittat en lösning.
I ett pressmeddelande med rubriken ”Vinggruppen i Norden satsar vidare” påpekar resebolaget att Vinggruppen i Norden varit en fristående del sedan 2007 och att beslutet om återupptagen flygtrafik tagits av bolagets styrelse.
”Vinggruppen i Norden och det nordiska flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia är tillsammans bland de mest lönsamma reseföretagen i Norden sedan många år”, heter det.
För de kunder som har en inbokad resa på tisdagen kommer flygen att gå som normalt är beskedet men med tillägget: ”Om tidtabellsändring skulle ske, informerar vi via sms till inbokade kunder. Kunder som befinner sig på resmålen och väntar på hemresa kommer att få besked om tidtabell via sms”.
Ving medger vidare att det har varit en del turbulens kring betalning på vissa hotell på bolagets resmål.
”Under de närmaste dagarna kan det fortsatt förekomma vissa problem, vilket vi beklagar. Vi har kontakt med berörda parter för att komma till rätta med detta”, heter det.