Men trots investeringen är det fortsatt tuffa tider för charterbolaget Thomas Cook Europe. Det var huvudbudskapet när vd Peter Fankhauser på tisdagseftermiddagen gav en presskonferens på nyrenoverade Cooks Club i Palma på Mallorca.
De ekonomiska problemen är både ett resultat av förra sommarens vackra väder från maj till oktober, men också goodwill-nedskrivningar av det gamla köpet av My Travel.
Men några planer på att lägga ner finns inte, trots att bolagets aktiekurs på London-börsen rasar.
– Våra största aktieägare och bankerna står bakom oss och vår strategi, säger vd Peter Fankhauser.
Största aktieägare är den kinesiske, miljardären Guang Chang Guo. 2015 blev han av Forbes utsedd till den 34:e rikaste personen i Kina. Det är en uttalad kinesisk strategi att satsa mer på turism som en följd av den växande kinesiska medelklassens längtan att resa.
För att möta krisen gör Thomas Cook en mängd saker. Man minskar kapaciteten på en mängd destinationer, men inte till Mallorca. Här finns 2019 lika många hotellsängar som förra sommaren. Totalt har bolaget 44 000 bäddar att erbjuda sina mer än 22 miljoner årliga kunder.
Det råder hård prispress i charterindustrin. Här ser vd Peter Fankhauser ingen snabb ljusning.
Thomas Cook planerar att sälja sitt flygbolag som idag utgör 30 procent av verksamheten. Just nu utvärderar ledningen de bud som kommit in. Det kan handla om att sälja hela bolaget eller bara delar. Idag består bolaget drygt 100 flygplan.
Några besked om försäljningen av den nordiska verksamheten gavs inte på pressträffen.
Men det är inte bara neddragningar på Thomas Cook.
I år satsar man som sagt 40 miljoner euro på att renovera hotell i Spanien. Analysen säger att hotell är kärnan i verksamheten. Målet är att kontrollera en större del av hotellkakan. Tillsammans med en extern partner har man skapat en hotell-fond som idag äger nio enheter. Men det viktiga är inte att äga hotellen, enligt hotell-ansvarige Enric Noguer utan att kontrollera och kvalitetssäkra vad som sker på dem.
De senaste åren har man lanserat flera nya varumärken: Casa Cook och Cooks Club. 75 procent av gästerna på dessa nya hotell är också nya kunder så det är ett sätt att bygga en ny kundbas.
Totalt har Thomas Cook i dag åtta hotell-varumärken och det finns inga planer på att starta fler. Däremot ska fler hotell omvandlas till trendiga Casa Cook och mer mainstream Cooks Club.
Förra året reste 22 miljoner människor med Thomas Cook. Spanien är sedan många år den populäraste destinationen med fyra miljoner besök, men just nu är det tuff konkurrens från i första hand Grekland. Men tre länder som växer snabbt enligt Peter Fankhauser är Turkiet, Egypten och Tunisien. De har starka produkter och lägre priser.
– De hotell i Spanien som investerat i sina fastigheter de tre senaste åren kan hålla samma priser, men de som inte gjort det kommer att få problem nu, lovar Peter Fankhauser.
Miljön är förstås viktig för Thomas Cook. Det slog vd Peter Fankhauser fast på pressträffen. Som många andra hotell försöker Thomas Cook dra ner på plast-förbrukningen. Peter Fankhauser lyfte fram att alla resor från Norden klimatkompenseras. Men några planer på att göra samma sak med alla flygresor i koncernen aviserades inte.
Brexit är förstås ett orosmoment, men inte när det kommer till flygresor till och från Storbritannien.