Reseindustrin var en av de första branscherna som blev digitala. I tjugo år har det varit legio att man bokar och köper sin resa digitalt. Att checka in eller gå på ett flygplan med mobilen som enda hjälpmedel 2019 är inte det minsta konstigt.
Men vad är nästa steg?
Under en eftermiddag på Downtown Camper mitt i Stockholm skådar vi in i den digitala framtiden och lyssnar på föreläsare som vill att deras bolag ska ta nästa steg i den digitala revolutionen. Kommer röststyrda sökningar på Google att bli lika självklara som Instagram Stories? Vill människor verkligen prata med en robot? Och hur ska SJ, Stena och Ving som idag ligger i framkant online behålla sin rosa ledartröja.
Vårt event vänder sig till alla som arbetar digitalt i reseindustrin. Vårt mål är både att ge dig en guide till framtiden, men också konkreta tips om du hur du kan bli ännu mer effektiv i din digitala vardag i vår allas jakt på nya och mer lojala kunder.
Våra talare är följande (fler talare presenteras inom kort):
Ida Josefsson, SJ
Ansvarig för SJ digitala kanaler. Bland annat tågbolagets nya app i vilken du kan följa din resa i realtid och SJ röstapplikation i samarbete med Google Assistant.
Catarina Mayer Arvén, Ving
Ansvarig för Thomas Cook E-handel i Norden. Driver och utvecklar reseindustrins bästa sajt.
Jari Virtanen, Stena Line
Ansvarig för bolaget digitala transformation
Fredrik Holmén, vd på Keybroker
Keybroker är “digital first” men förstår samtidigt hur olika kanaler samverkar för att påverka kunder till ett köp. Keybroker förenar kreativitet och insikt om kunders köpbeteenden med hårda data.
Johan Elwin, Chief Commercial Officer, Etraveli
Etraveli, Europas näst största OTA, har sedan starten år 2000 expanderat till 72 länder och finns nu på 40 språk med 21 olika varumärken.
Passa på att anmäla dig redan nu. Seminarium med lunchtallrik, pausfika och AW med ett glas vin, öl eller alkoholfritt kostar 1 695 kr + moms.