Annons:

Avis kan vinna Grand Travel Award

Den 14 februari är det Grand Travel Award på Grand Hôtel i Stockholm. En av de nominerade är hyrbilsbolaget Avis. Här berättar bolaget varför de ska vinna.

Vad är er viktigaste innovation under 2018?

Det är vår Self Serve Avis app, som har använts i över 1,5 miljoner hyrestransaktioner sedan lanseringen, och nu har över 400 000 unika kunder vilka använder tjänsten för att förlänga och själva ändra sin egen hyrbilsupplevelse, samt enkelt hitta avlämningsplatser för bilen direkt i appen. 

Vi har också drivit innovation genom våra uppkopplade bilar, där vi redan idag har passerat 100 000 uppkopplade fordon. Vi förväntar oss att alla våra bilar kommer vara uppkopplade till år 2020. Tekniken möjliggör för våra kunder att själva kunna styra över hela sin hyrningsprocess, inklusive låsning och upplåsning av bilen genom mobiltelefonen. Tjänsten kommer först att lanseras på Arlanda och Landvetter.

Hisspitchen för att locka till er en ny kund? (Högst tre meningar.)

Vi på Avis tror att framtidens mobilitetslösningar kommer att vara helt uppkopplade, integrerade, tillgängliga, och kommer att levereras till såväl konsumenter som företag som ett tjänsteerbjudande. 

Som ett företag inom mobilitetssektorn är vi involverade i marknadsskiftet och tar flera viktiga steg i syfte att säkra utvecklingen i vår verksamhet för att möta både de nutida och framtida behoven som våra kunder och partners har. 

I ett inledande steg innebär detta att vi förnyar hyresprocessen i syfte att göra hela kundresan mer personlig; i nästa steg digitaliserar vi vår verksamhet i syfte att nå helt uppkopplade, integrerade och tillgängliga bilar och; slutligen utforskar vi nya modeller och tillvägagångssätt för att bygga på vår kärnverksamhet och investera i nya teknologier och samarbeten.

Avis Budget Group erbjuder mobilitetslösningar vid över 11 000 uthyrningsstationer globalt tillsammans med ett lokalt åtagande för service excellence.

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier: service och support, produktkvalitet och produktutveckling, marknadsföring och branschaktiviteter. Vad tycker ni själva är ert starkaste kort?

Vi har förstärkt vårt erbjudande i samtliga tre kategorier under det senaste året, med dedikerad TMC support och fler marknadsföringsaktiviteter.

Service och Support

Vi har förbättrat vår kundtjänst så att våra medarbetare numera rådger kunder kring deras behov.

Produktkvalitet

Vi förbättrar löpande våra kunders hyresupplevelse genom att utrusta Avis mobilapp med nya, efterfrågade funktioner. Dessa funktioner löser löpande problem och gör det lättare att hyra en bil. Kundnöjdheten har ökat med 20% bland kunder som använder appen.

Produktutveckling, marknadsföring och reseförmedlingsaktivitet

Vi fortsätter att arbeta med innovation, bland annat genom vår introduktion av uppkopplade bilar och mobilitetsdrivna initiativ för att göra kundupplevelsen än mer personlig.

Kunden är i fokus när det kommer till alla dessa förbättringar. Vi förstår att vi är i mitten av en förändring vad gäller mobilitetlösningar och vi jobbar i hela organisationen med att försäkra oss om att vi har de bästa möjliga förutsättningarna på plats för att tillfredsställa kundernas behov de kommande åren och decennierna.

Med mer än 70 års erfarenhet, och med våra 31 000 anställda utspridda över 11 000 kontor i 180 länder, är vi väl positionerade för att föra mobilitet framåt på en global skala.

Vilken aspekt kan bli ännu bättre 2019?

Förbättrad kundtjänst

Vi fortsätter utöka vår kundtjänst och vi vet att vår personal agerar som konsulter åt våra kunder. Som reseexperter förser de kunderna med högkvalitativ service i ett snabbt och effektivt arbetsflöde. Vi vill säkerställa att vi är tillgängliga för våra kunder vid alla tidpunkter.

Fortsatt innovation

Vi fortsätter också att utveckla nya innovationer över hela vår verksamhet. Bara denna månaden, förlängde Avis Budget Group sitt samarbete med Continental genom att utrusta 50 000 av våra bilar i Europa och i USA med Continentals ”Key as a Service” (KaaS)-teknologi – varav hälften kommer att vara i Europa.

Continentals utvecklade KaaS-lösning tillåter kommunikation mellan ett fordon och Avis Budget Groups molnbaserade system och mobilapp, vilket ”ansluter” bilen på ett effektiv sätt. Uppkopplade bilar gör det möjligt för Avis kunder att hantera hela sin hyresprocess i den nyligen uppdaterade mobilappen.  Utöver det eliminerar Continental behovet av fysiska bilnycklar och möjliggör för kunder att använda Avis mobilapp för att såväl låsa upp bilen som starta motorn.

Vad är besöksnäringens största utmaning?

Att vara i fas med digitaliseringen när kunskap och utvecklingskostnader ökar, och att anpassa och skapa nya uppslag som matchar framtidens behov av hållbara lösningar och för att främja den cirkulära ekonomin. 

Kommentarer är stängda.