Det är ett tungt vägande skäl till att bolaget åter rankas lägst av konsumentgruppen Which, där 7.500 passagerare varje år får säga sitt om Storbritanniens flygbolag.
Efter att väskan checkats in, säte bokats, returavgift betalats – etcetera – så kan flygbolagets priser många gånger landa på högre summor än konkurrenternas, enligt undersökningen.
Tilläggen utgör i dag 28 procent av bolagets omsättning, skriver The Guardian.
De röstande gav Ryanair också lägsta möjliga poäng för boarding, säteskomfort, mat och dryck samt kabinmiljö. Under året som gått har man också ställt in en rad flygningar, bland annat till följd av strejk.
Enligt Which är bolaget därtill det som allra flest passagerare vägrar att flyga med. Av de som uttryckte sin preferens, svarade 70 procent att de inte vill resa med Ryanair, uppger The Guardian.
Ryanair avfärdar å sin sida studien som de tycker är värdelös och icke representativ. Pris är den allra viktigaste faktorn för passagerare, hävdar bolaget.
“Vi har vuxit med 80 procent på sex år och Ryanair.com har blivit en av flygbolagens mest besökta sajter”, sade en representant enligt BBC.
Bäst betyg av de 19 bolagen som flyger från Storbritannien fick Aurigny, Swiss Airlines, Jet2, Norwegian och KLM.
En kommentar