Grattis till nytt modigt reklamkoncept, hur många månader tog det att spåna fram detta?
Vi inledde ett samarbete med Nord DDB i maj och påbörjade då ett större strategiskt arbete för att hitta en grund och en långsiktig strategi för varumärkets roll och vår kommunikation framöver. Därefter föddes konceptet Live a little! och materialet producerades i höstas i Parga och Zagoria i nordvästra Grekland.
Ni vill visa upp ”opolerade semestersituationer”, men vill människor se detta, vad säger era kunder i era undersökningar?
Kunderna visar på att resande allt mer handlar om fler saker än enbart sol och bad, kunderna vill i större utsträckning uppleva saker på sin semester i form av aktiviteter men även att uppleva det äkta och genuina på resmålen. Likaså har vi i undersökningar sett att det är just på semestern folk känner sig mer fria i sinnet och vågar och vill göra mer och andra saker än vad de gör till vardags. Detta har vi tagit fasta på i konceptet.
Reklambyråer vill vinna guldägg, marknadschefer vill hitta nya och gamla kunder. Vem vann denna gång?
Båda! Vi har haft lång tid på oss att arbeta tillsammans med detta och därmed har vi landat i ett koncept som både byrå och Apollo är mycket nöjda med. Vi har haft jättekul tillsammans och samarbetet har funkat toppen!
Hur länge planerar ni att hålla fast i LC?
Detta är ett långsiktigt koncept, så ni kommer att få ser fler kampanjer med Live a Little!
Ni är idag trea på marknaden. Vad är målet?
Självklart är målet att bli ett än starkare varumärke på den svenska marknaden. Apollo satsar stort på än fler upplevelsebaserade resor, träningsresor och i maj öppnar vårt nya koncept hotell, Apollo Mondo Boutique, allt för att följa kundernas efterfrågan på resande.
Vilka mediekanaler kommer ni att gå i?
TVC, OLV, utomhus, digital och egna kanaler.
Hur mycket pengar kommer ni satsa Q1 2019?
Det är inget vi nämner här.
Har jag glömt att fråga något viktigt om denna kampanj?
Vi är superglada över att nu ha lanserat kommunikationskonceptet över hela Norden och ser fram emot att se hur det tas emot av våra kunder.