Annons:

Nu startar Vings sommarkampanj ”Designed for you”

Den 21 december går startskottet för Vings stora sommarkampanj som pågår till slutet av mars. Julhelgerna och veckorna som följer är den viktigaste försäljningsperioden av resor inför sommaren, enligt ett pressmeddelande.  

Reklamfilmerna är signerade den engelska reklambyrån Albion och visas i ett flertal europeiska länder, medan övrigt material såsom alla bilder, rörligt material inklusive grafiskt manér och uttryck, banners, nyhetsbrev och annonser producerats av Vings nordiska inhouseteam. 

Länk till reklamfilmer:

https://youtu.be/1ITkuZUNe3U

https://youtu.be/zAgFAqR56a8

Kampanjen lyfter fram den bredd av semesterprodukter som Ving erbjuder och som innefattar allt från sol- och badresor till kryssningar, cityresor och träningsresor samt egna koncepthotell som har något för både barnfamiljer och de som reser utan barn.

– Kampanjen ”Designed for you” bygger på alla de kundinsikter vi samlat på oss under de 60 år vi skickat svenskar på semester utomlands, de ligger till grund för hur vi utvecklat dagens och även morgondagens semesterupplevelser, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.

Tillsammans med analysavdelningen har kommunikationen finjusterats och målgruppsanpassats in i minsta detalj.

– Kampanjen inleds med personifierade budskap riktade till en mängd olika målgrupper utifrån insikter som matchar det kunderna är speciellt intresserade av och där de kan få ett mervärde. Exempelvis kan det vara våra koncepthotell för vuxna som reser utan barn, eller familjer som vill ha en skräddarsydd semester på barnfamiljshotell med barnklubb, generösa rum med egen pool och bra träningsmöjligheter, fortsätter Claes Pellvik.

Kampanjen går igång på Ving.se den 21 december, därefter inleds en digital kampanj den 28 december på Facebook och Instagram samt via banners. Till kampanjen har det också spelats in nya filmer i formaten 15 och 30 sekunder som ska visas i TV4-gruppens kanaler  med start den 25 december. Filmerna visas även i TV4play samt på Youtube, Facebook, Instagram och Instagram Stories. Printannonsering är planerad i bl a DN, GP, SvD och Sydsvenskan från nyår. Utöver det blir det satsningar på nyhetsbrev.

– Vi har en perfekt mix av analoga och digitala kanaler som alla ska samverka till att driva trafik till Ving.se som är vår huvudkanal för all kommunikation, avslutar Claes Pellvik i ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.