Annons:

Vi granskar alla partners utifrån ett hållbarhetsperspektiv

Lotus Travel kan vinna Grand Travel Award den 14 februari 2019. Här svarar vd Elby Kwok Drewsen på våra enkätfrågor.

Grattis till er Grand Travel Award-nomineringen. Vad är er viktigaste innovation under 2018?

Stort tack, vi är jätteglada för nomineringen! Vårt viktigaste initiativ under 2018 var att vi gjorde en granskning av våra partners runt om i världen ur ett hållbarhetsperspektiv, och skapade därmed ett format så att vi kan göra detta till en återkommande del i vårt hållbarhetsarbete. Vi tog också beslutet att inkludera klimatkompensation i våra resor, från och med januari 2019.

Hisspitchen för att locka till er en ny kund? (Högst tre meningar.)

Vi är den största Asienspecialisten i Sverige, men har även resor till utvalda destinationer bortom Asien. Med egna kontor i Kina och långa samarbeten med partners i övriga länder, kan vi erbjuda den bästa servicen, minnesvärda upplevelser och prisvärda resor.

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier:

  1. service och support,
  2. produktkvalitet och produktutveckling,
  3. marknadsföring/branschaktiviteter.

Vad tycker ni själva är ert starkaste kort?

Vi har väldigt många nöjda kunder, tack vare vår service och produktkvalitet. När vi sammanställde våra kundutvärderingar från 2017 och 2018 tyckte 98,3 procent att deras resa var lika bra, bättre eller mycket bättre än vad de förväntade sig och 98,9 procent tyckte att våra resor var prisvärda eller mycket prisvärda.

Vilken aspekt kan bli ännu bättre 2019?

Man kan alltid bli bättre på det mesta och när det gäller branschaktiviteter kan vi absolut göra mycket mer än vad vi gör idag. Det är så roligt och viktigt att möta alla härliga återförsäljare runt om i landet. Vi borde också bli bättre på att kommunicera allt som ingår i våra resor, att vi har vågat att satsa på små grupper mellan 12 och 25 resenärer samt hög kvalitet i en prispressad bransch.

Vad är besöksnäringens största utmaning?

Resebranschens största utmaning är hållbarhet. Hur ska man kunna resa mer hållbart med fokus på miljö, ekonomi och samhälle? Vi och många andra researrangörer arbetar mycket med dessa frågor, men det behövs en större medvetenhet.

Ses vi på Grand Hôtel den 14 februari 2019?

Absolut!

Kommentarer är stängda.