Annons:

Tour Pacific: ”Vi har besökt alla våra hotell”

Specialistresebyrån Tour Pacific kan vinna Grand Travel Award den 14 februari 2019 på Grand Hôtel. Här svarar vd Lars Jönsson på några frågor om nomineringen och vad de är nöjda med i år.

Grattis till er Grand Travel Award-nomineringen. Vad är er viktigaste innovation under 2018?

Lars: Det är många positiva saker som hänt under 2018 men mest framgångsrikt är vår nya försäljningsrepresentant i Stockholm som ska hjälpa oss att öka våra marknadsandelar i huvudstadsområdet

Hisspitchen för att locka till er en ny kund? (Högst tre meningar.)

Lars:  Vi är Sveriges ledande arrangör av exotiska reseupplevelse. Vill du ha en skräddarsydd resa bortom charterns massturism så är vi resebyrån för dig. Vi skiljer oss från konkurrenterna genom att ha besökt alla våra hotell och sätter samman resan utifrån kundens önskemål och plånbok

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier:

  1. service och support,
  2. produktkvalitet och produktutveckling,
  3. marknadsföring/branschaktiviteter.
    Vad tycker ni själva är ert starkaste kort?

Lars: Vårt starkaste kort är vår spetskompetens kombinerat med en ödmjuk attityd.

Vilken aspekt kan bli ännu bättre 2019?

Lars: Vi kan bli ännu bättre att uppmärksamma duktiga återförsäljare

Vad är besöksnäringens största utmaning?

Lars: Att kunna kombinera njutnings- och upplevelseresor med det växande dåliga miljösamvetet. Lösningen är inte att sluta resa och stanna hemma istället. Däremot har vi ett gemensamt ansvar att verka för ett mer hållbart resande.

Ses vi på Grand Hôtel den 14 februari 2019?

Lars:  ja, självklart, det är ju resebranschens höjdpunkt när det gäller mingel och kindpussar!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer är stängda.