Under de senaste åren har Förenade Arabemiraten, som inbegriper Dubai, konstaterat en betydande ökning av antalet turister från Skandinavien. Nyligen blev det känt att de sju emiraterna välkomnade 283 000 skandinaver förra året och att det förväntade antalet kommer att stiga till uppskattningsvis 300 000 turister 2018 och 500 000 år 2020. Dubai har utan tvekan varit ett av de största dragplåstren i denna utveckling.
”Att bli utnämnd som Dubai Tourisms representationsbyrå för försäljning, marknadsföring och PR i Norden är en stor framgång för Atlantic Link. Efter att ha bevittnat organisationens och destinationens snabba tillväxt i flera år, ser vi fram emot att bygga vidare på den stabila grunden,” säger Karin Gert Nielsen, VD för Atlantic Link sedan starten 2001.
”Vårt samarbete med Dubai Tourism har fått en mycket bra start och vi är fast beslutna om att fortsätta etablera Dubai som en av de mest populära långdistansdestinationerna bland skandinaverna. I åratal har Atlantic Link specialiserat sig på att etablera turismspartners bland branschledarna i Skandinavien och Finland, och vi är mycket glada över att utöka dessa tjänster till att även omfatta det starka varumärket Dubai Tourism.”
Partnerskapet inleddes officiellt den 24 september 2018. Atlantic Link välkomnade nyligen även Norwegian Cruise Line och Walt Disney World Resort Orlando till sin kundportfölj.
Related hade tidigare uppdraget.