Det nordiska samarbetet med Live Nation betyder att SAS EuroBonus-medlemmar nu får tillgång till åtråvärda biljetter och världsartister innan de släpps publikt, vilket gör det smidigare att boka och planera upplevelser utöver det vanliga.
– Det är glädjande att vi nu kan göra det möjligt för våra EuroBonus-medlemmar att få tillgång till att köpa och boka speciellt utvalda exklusiva upplevelser. Det är något våra medlemmar har efterfrågat. Tillsammans med Live Nation kan vi nu ge access till upplevelser som ger ett unikt mervärde för dig som är medlem, säger Johan Mägi, ansvarig för EuroBonus på SAS.
Totalt handlar det initialt om ett 30-tal evenemang under året i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I de allra flesta fallen kommer det vara möjligt för alla medlemsnivåer att köpa förköpsbiljetter, men vissa event kan komma att erbjudas enbart till de högsta medlemsnivåerna.
Samarbetet med Live Nation är ett tydligt steg i SAS strategi att möta den ökade efterfrågan på personliga upplevelser, och är i linje med SAS vision att göra livet enklare för SAS kunder.
– Vi ser en tydlig trend att människor reser mycket mer och längre än tidigare för att gå på våra konserter och evenemang, vilket gör denna strategiska allians med SAS lika logisk som spännande. Vi ser detta som starten på ett långt samarbete med SAS och EuroBonus-medlemmar och vi ser fram emot att utveckla dessa exklusiva erbjudanden vidare, säger Thérése Liljedahl, Managing Director Live Nation Sweden & President Nordic Partnership.
Tillsammans med Live Nation kommer SAS att arrangera gemensamma kampanjer där konsertbiljetter kommer erbjudas till medlemmarna till attraktiva evenemang i hela Norden.