Tidningen har pratat med tre av varandra oberoende flygvärdinnor och samtliga berättar om en pressad och upprörd stämning som ökat i takt med att extrapassen blivit fler och informationen från ledningen uteblivit.
– Vi är väldigt hårt belastade både fysiskt och psykiskt, säger en av dem.
En annan flygvärdinna säger att sommaren är den värsta hon varit med om på bolaget sedan 2012 då SAS höll på att gå i konkurs.
SAS svarar i ett mejl till DN att de haft många besvärliga situationer under sommaren och att det kräver mycket av personalen att möta den frustration kunderna känt.
– När det gäller att framföra synpunkter så känner jag inte igen mig i den bild som beskrivs här. Vi har oerhört högt i tak i SAS. Man skriver och säger vad man tycker, både positivt och negativt.
– Det är beklagligt att de anonyma medarbetare ni talat med upplever något annat och det tar vi allvarligt på, skriver Margareta Vang som är ansvarig för kabinpersonalen på SAS.