Annons:

Grands vd: Vi ska INTE bli en kedja

Travel News ställde några frågor till Pia Djupmark, vd, Grand Group AB och Grand Hôtel Stockholm med anledning av köpet av Hotel Drottning Kristina.

Varför köper ni ett hotell, ni har ju redan två? 

”Vi har haft ett intresse av att utöka gruppen under en tid, men inväntat rätt objekt. För oss är det viktigt att vi breddar gruppen som helhet samtidigt som de olika innehaven harmoniserar med varandra.”

Ska ni bli en kedja? 

”Vi siktar inte på att bli en kedja. Grand Group är en hotellgrupp med individuella hotell som drivs under egna varumärken.”

Tittar ni på andra förvärv? 

”Inte för tillfället. Just nu fokuserar vi på vårt nya förvärv och de befintliga verksamheterna.”

Priset?

”Det är reglerat i avtalet och konfidentiellt mellan oss och säljarna.

Vad gör Drottning Kristina till bra boutiquehotell? 

”Drottning Kristina är ett hotell som vi ser stor potential i, inte minst med tanke på den historiska byggnaden och det geografiska läget. Det harmoniserar och kompletterar dessutom gruppen befintliga portfölj.”

Hur mår Stockholms hotellscen? 

”Hotellmarknaden i Stockholm fick ett rejält utökat utbud av hotellrum under förgående år, vilket har medfört starkare konkurrens i början av året då efterfrågan oftast är lägre än resten av året. För Stockholm som destination och dess framtid är expansionen något positivt. Vårt förvärv påverkar däremot inte marknaden i någon större utsträckning då vi inte adderar hotellnätter utan tar över befintligt utbud. Vår ambition är att skapa mer attraktion för såväl Stockholmare som tillresta gäster.”

Kommentarer är stängda.