Vad är viktigast att tänka på idag för att nå kundgrupper?
– För det första är resebranschen ett extremt konkurrensutsatt landskap med många aktörer, och kommer ständigt nya. Att få genomslag är därför utmanande. Jag tror på kombinationen av att använda sig av olika kanaler. Det viktigaste är att hitta kunden där den befinner sig. Att vara relevant i de kretsar kunden rör sig.
Vilka sociala medier är det som folk främst använder sig idag?
– Det är fortfarande Facebook, Youtube och Instagram. Och även Linkedin. I vår målgrupp fungerar däremot inte Twitter lika bra.
Vilka trender inom charterbranschen är stora nu?
– Hälsa och träning är en stor trend. Våra träningsresor är väldigt populära. En annan stark trend vi ser är att man gärna reser i stora familjer. Antingen som bonusfamilj eller att man tar med sig hela släkten och reser i generationer.
Hur har ert namnbyte från Fritidsresor till TUI gått?
– Otroligt väl. Faktiskt över våra förväntningar. Vi är väldigt tacksamma och glada över den utveckling vi ser. Jag hoppas det beror på att vi har skött övergången på ett bra sätt för våra kunder; de har blivit både inspirerade och informerade om vad namnbytet innebär.
Sist men inte minst, vad ser du mest fram emot på GTA?
– Att få lyssna på de andra intressanta talarna. Att bli inspirerad. Men sen såklart också hela kalaset som sådant: att få träffa de andra i branschen.
MISSA INTE GRAND TRAVEL AWARD
En heldagsbiljett för seminarium, gala, middag och fest kostar 1 495 kronor exklusive moms. Kvällsbiljetten för den som nöjer sig med gala, middag och fest kostar 695 kronor exklusive moms. Försäkra dig om en plats på branschens gala redan nu – köp din biljett här.
Text: LINDA LARSSON