Vårens upplaga av Travel News Studio hålls på Scandic Continental i Stockholm. Tid: Måndag den 13 juni klockan 12–17.
De som talar är:
- Sofia Rasmussen, omvärldsanalytiker, som har studerat ungdomsgenerationen i nästan tio år. Hon kommer tala om vad som är viktigt för att nå fram med sitt budskap till dagens unga.
- Helena Sjögren, chef för Etraveli Smart Media. Hon kommer att prata om programmatisk annonsering, som ökar kraftigt. Programmatisk annonsering bygger på att man utifrån bland annat surfvanor kan styra så att annonser visas för personer som sannolikt kan vara mer intresserade av annonsens budskap.
- Fredrik Sellgren, digitalspecialist och vd för Sellbranch. Han kommer att tala om vad som krävs för att komma igång med programmatisk annonsering.
- Mattias Ronge och Amanda Lindgren från reklambyrån Edelman Deportivo. De kommer att bjuda på ett par av Edelman Deportivos mest omtalade och framåtblickande pr-kampanjer samt blicka framåt i det digitala landskapet.
- Hannah Meiton, affärsutvecklingschef för Spotifybolaget Soundtrack Your Brand. Hon ska prata om hur hotellkedjan HTL använder musik för att profilera sitt varumärke.
- Thomas Ekman, ny vd för Cabonline och tidigare vd för Tele2 Sverige. Under rubriken “Keep calm with a touch of healthy panic” kommer han ha ett avslutande samtal med moderatorn Beata Wickbom om digitala utmaningar för analoga företag. Thomas Ekman diskuterar vad han tar med sig från telekombranschen in i resenäringen och hur man agerar när nya konkurrenter upplevs ta över din bransch.
Beata Wickbom är moderator.
Läs om talarna här:
Hon bygger ditt varumärke med musik
TN Studio lär dig förstå den unga generationen
Travel News Studio diskuterar programmatics
Så kommer du igång med programmatisk annonsering