Det framgår av moderbolaget TUI Travels niomånadersrapport, som presenterades på onsdagen.
Den nordiska försäljningen har varit stark och 90 procent av sommarprogrammet, som omfattar till och med oktober, har sålts. Antalet bokningar har ökat med 7 procent jämfört med samma period förra året och 69 procent av sommarresorna har sålts via nätet.
Vinterförsäljningen ligger något över föregående år, upp 1 procent i antal bokningar, samtidigt som försäljningsintäkterna ökat 4 procent. Hittills har 26 procent av Fritidsresegruppens vinterresor sålts.
För det tredje kvartalet, april-juni, redovisas inga separata vinst- och försäljningssiffror för Norden. Men resultatet har förbättrats tack vare ökad försäljning, står det i kvartalsrapporten.
För hela TUI Travel förbättrades det operativa resultatet med 13 miljoner pund till 87 miljoner pund. Framför allt den brittiska marknaden, där alla charterbolagen i många år haft det tufft, går nu bättre för TUI och dess brittiska dotterbolag Thomson. Högre vinstmarginaler och beläggning på charterplanen samtidigt som kapaciteten växer.