Annons:

GTA-resesaljare2014

Vem tycker du ska koras till Årets Resesäljare
på Grand Travel Award 11 februari:

Omröstningen är nu avslutad. Vinnaren presenteras på Grand Travel Award 11 februari. Läs mer om de nominerade här nedan.
Där hittar du även inskickade nomineringstexter.


Maria Lindström
Resesäljare, Inca Tours

Ålder: 37 år

Antal år i yrket: 16 år i branschen.
Tidigare på American Express (Nyman & Schultz), Prisma/Worldwide, och sommarjobb på SAS. Är nu inne sitt 11e år hos Inca Tours i Malmö.


Motivering:
Maria hittar alltid lösningar till kundens behov och ser till så att de får det bästa utav sina resor. Hon brinner för det hon gör, kan massor om Sydamerika och är mycket omtyckt av både kunder och kollegor. Maria är en riktig eldsjäl som inspirerar och uppmuntrar sina kollegor på ett ödmjukt men engagerande sätt.

Intressen:
Umgås med familj och vänner, spela golf och åka skidor. Mitt allra största intresse är att resa, antingen med husvagn eller till exotiska platser runt om i världen.

När trivs du allra bäst på jobbet? 
– När jag får dela med mig av platser som jag varit på. Jag älskar att sitta med kunder och visa på karta och diskutera fram olika lösningar för att hitta den perfekta resan.

Tuffaste utmaningen i jobbet?
– Att göra rätt kundanalys. Mitt jobb är ett hantverk. Jag skräddarsyr rundresor från grunden efter kundens önskemål, så är det så otroligt viktigt att man hittar rätt resa till rätt kund, både när det gäller hotell, utflykter samt hur späckat ett program får vara. Ibland måste man bestämma och övertyga kunden om att jag kan min sak: jag hade en kund som ville besöka delar av Sydamerika och Peru men önskade välja bort Machu Picchu, då han redan sett ”andra stenhögar” i världen. Jag lyckades övertyga kunden och han var supernöjd när han kom hem

Varför borde just du väljas till Årets Resesäljare?
– Jag brinner för mitt jobb, vill ständigt bli bättre och jag är nyfiken. Jag är trygg i mig själv vilket jag tror kan spegla av i mitt sälj. Jag vill ständigt ge kunden den bästa servicen, och den bästa resan. Samtidigt känner jag att jag är en stor tillgång för företaget tack vare mina kunskaper, mitt positiva tänkande och mitt effektiva och kostnadsmedvetna arbetssätt.


Cecilia Enhörning
Resesäljare, Resevaruhuset

Ålder: 57

Antal år i yrket: 39 år i branschen.
Tidigare på Scandtours, Royal Tours och Scanair.


Motivering:
Efter nästan 40 år i yrket kan Cecilia allt om affärsresor och tillhör toppsegmentet med sin kundservice, affärsmässighet och engagemang. Hennes kundkrets innefattar både kungligheter och idrottstjärnor, som hon bland annat följer via sociala medier så de inte ens behöver föklara för henne vart de är på väg. Cecilia vet det redan –hon är mer som en personlig reseassistent än enbart resesäljare.

Intressen:
Löpning och styrketräning.

När trivs du allra bäst på jobbet? 
– När det är lite för mycket att göra, då trivs jag bäst.

Att få arbeta med återkommande resenärer, och att de litar på mina råd och rekommendationer, det är ju ett kvitto på att jag gör ett bra jobb, vilket känns oerhört inspirerande och roligt! Jag tycker även det är utmanande och spännande när jag får sätta ihop ovanliga och roliga kombinationsresor.

Tuffaste utmaningen i jobbet?
– Vi lyckades få ner 60 personer till Malta när Swissair gick i konkurs och det var en vecka till avresa.

Varför borde just du väljas till Årets Resesäljare?
– Det är redan så fantastiskt att vara nominerad, men att vinna skulle vara en stor ära och ett bevis på att man gör något bra!


Helen Hellström
Resesäljare, Ticket Privatresor

Ålder: 37 år

Antal år i yrket: 11 år i branschen. Ticket Privatresor sedan 2008.
Innan dess i Fritidsresors utlandsorganisation som Barnklubbsledare, aktivitetsledare och även som reseledare.


Motivering:
Helen är en riktig solstråle som muntrar upp alla omkring henne – både kollegor och kunder. Hon är påhittig och riktig originell i sitt sätt att sälja resor, det är inte alla som sjunger a capella utanför butiken eller ger sina kunder ”high-five” när man hittar det bästa priset. Hon är en duktig och stabil resesäljare och det är inte ovanligt att hon får en egen kö av kunder i butiken.

Intressen:
Att resa och att upptäcka nya platser. Jag tycker även mycket om olika bollsporter och att vara ute i skog och natur med familj och vänner.

När trivs du allra bäst på jobbet? 
– När jag känner att kunden har fått den resan som de önskar, och att jag samtidigt kunnat ge små tips till resmålet, förutom de som guideböcker och internet kan ge.

Tuffaste utmaningen i jobbet? 
–Att få var och en av mina kunder att känna sig välkomna, sedda och lyssnade på och framförallt bekräftade. Att de ska känna att de har fått det ”lilla extra” när de lägger på luren eller går ut från butiken. En rolig historia är när jag och en kund började nynna på ”Jag vill bo i en svamp” tillsammans när systemet började strula och kunden påpekade att vissa andra företag faktiskt har pausmusik när man behöver vänta.

Varför borde just du väljas till Årets Resesäljare?
– Jag tycker att en bra resesäljare inte bara ska ha kunskap om länder och resmål, utan de skall även kunna bidrar med att ge kunden mervärdet till sin resa. Jag uppskattas också av kunder och kollegor genom den stämning jag skapar, den kunskap jag besitter, det engagemang som jag har och att jag aldrig har långt till skratt.


Kommentarer är stängda.